Spring naar bijdragen

Trekt accu leeg op een of andere manier


Recommended Posts

Heb een probleempje met starten ofwel het gebrek hieraan. ZJ start prima met de kabels erop. Op een of andere manier wordt de accu alleen leeg getrokken. Heb niets gewijzigd met bedrading en voeding e.d. Donderdag een nieuwe accu erin gedaan en starte natuurlijk weer als een zonnetje. Gister ochtend was het weer hommeles. Helemaal dood! Alleen het geluid van sleutel in contact met deur open deed het nog. Kabels er op en starten weer. Toen naar Den Haag gereden en daar starte hij weer normaal maar ik heb geen idee hoe vol die accu zou moeten zitten na 45 min. rijden. En hoe dit te controleren is.

Accu is nieuw. Zou het hunnen dat de dynamo niet goed meer voedt? Normaal is het toch zo dat als dat ding kapot is de auto op een gegeven moment kapt na eerst de accu te hebben leeg getrokken?

Kan het zijn dat de dynamo maar op halve kracht werkt....? genoeg prik om mee te rijden maar niet genoeg ook accu volledig te laden.

Iemand die z'n electrische inzichten wil delen??

Tnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 18 2005, 09:54

Heb een probleempje met starten ofwel het gebrek hieraan.  ZJ start prima met de kabels erop. Op een of andere manier wordt de accu alleen leeg getrokken. Heb niets gewijzigd met bedrading en voeding e.d.  Donderdag een nieuwe accu erin gedaan en starte natuurlijk weer als een zonnetje. Gister ochtend was het weer hommeles. Helemaal dood! Alleen het geluid van sleutel in contact met deur open deed het nog. Kabels er op en starten weer. Toen naar Den Haag gereden en daar starte hij weer normaal maar ik heb geen idee hoe vol die accu zou moeten zitten na 45 min. rijden. En hoe dit te controleren is.

Accu is nieuw. Zou het hunnen dat de dynamo niet goed meer voedt? Normaal is het toch zo dat als dat ding kapot is de auto op een gegeven moment kapt na eerst de accu te hebben leeg getrokken?

Kan het zijn dat de dynamo maar op halve kracht werkt....? genoeg prik om mee te rijden maar niet genoeg ook accu volledig te laden.

Iemand die z'n electrische inzichten wil delen??

Tnx

<div align="right">

Indien accu (nieuwe) ook leeg raakt zou ik spanningmeter eens (laten) controleren ,kan idd niet bijladen in dat geval,of dynamo ,maar geeft dast dan meestal toch zelf aan dan smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 18 2005, 08:54

Heb een probleempje met starten ofwel het gebrek hieraan.  ZJ start prima met de kabels erop. Op een of andere manier wordt de accu alleen leeg getrokken. Heb niets gewijzigd met bedrading en voeding e.d.  Donderdag een nieuwe accu erin gedaan en starte natuurlijk weer als een zonnetje. Gister ochtend was het weer hommeles. Helemaal dood! Alleen het geluid van sleutel in contact met deur open deed het nog. Kabels er op en starten weer. Toen naar Den Haag gereden en daar starte hij weer normaal maar ik heb geen idee hoe vol die accu zou moeten zitten na 45 min. rijden. En hoe dit te controleren is.

Accu is nieuw. Zou het hunnen dat de dynamo niet goed meer voedt? Normaal is het toch zo dat als dat ding kapot is de auto op een gegeven moment kapt na eerst de accu te hebben leeg getrokken?

Kan het zijn dat de dynamo maar op halve kracht werkt....? genoeg prik om mee te rijden maar niet genoeg ook accu volledig te laden.

Iemand die z'n electrische inzichten wil delen??

Tnx

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een defecte diode in de dynamo, of een relais in je "power distributie center" ( zwarte kast bij de accu) dat blijft plakken kan deze ellende veroorzaken.

Zoekplaatje dus....

Neem een amperemeter en zet die tussen de pluspool van de accu en de accuklem (niet starten!!!), daar na aflezen en één voor één de zekeringen uit je PDC eruit trekken. Wanneer de ontlaadstroom plotseling wegvalt heb je de stroomkring met de oorzaak te pakken! Daarna uitzoeken waar die stroomkring voor dient en op dezelfde manier verderzoeken!

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 19 2005, 09:36

Ok, bedankt. Zal eens aan het zoeken slaan en jullie op de hoogte houden van de resultaten.

Vannacht niet op het alarm gezet en vanochtend geen problemen. Maar 't geeft me geen goed gevoel als 't onbetrouwbaar bijft.

Grtzz

<div align="right">

Wellicht probleem met alarm dan ??

Zal niet de eerste keer zijn dat die een probleem maakt ipv oplost wink.gifhuh.gif

Kijk maar eens moet zoekmachine bij div. topics cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me opviel aan het alarm was dat er een lampje knippert op m'n stuurkolom naast de nood knipperlicht knop tijdens rijden. Als ik de auto daarna op alarm gooi is het uit. Hoort dat niet andersom te zijn? Ben iets anders gaan zitten dus vandaar dat het me opviel dat hij knipperde tijdens het rijden. Als m'n alarm afgaat hoor je niets, alleen de lampen gaan knipperen. Was vanaf dat ik hem kocht. Heb ik geen moeite mee trouwens.... al die herrie. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat knipperende lampje te maken kunnen hebben met het feit dat de accu er vanaf is geweest en het alarm ergens gereset moet worden ofzo? Kan me ook niet herinneren dat het eerder knipperde tijdens rijden.

Knipperen betekend meestal een waarschuwing toch? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK WORD GEK ! ! frusty.gif

Niets gedaan nog en het rode alarm lampje is ineens uit tijdens rijden en weer aan als het alarm aanstaat. Verder blijft accu lekker vol, ook met alarm erop en start hij weer zonder problemen.

Als alle problemen zo simpel zouden zijn ?!?! wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 21 2005, 19:17

IK WORD GEK ! !  frusty.gif

Niets gedaan nog en het rode alarm lampje is ineens uit tijdens rijden en weer aan als het alarm aanstaat. Verder blijft accu lekker vol, ook met alarm erop en start hij weer zonder problemen.

Als alle problemen zo simpel zouden zijn ?!?!  wacko.gif <div align="right">

soms... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Oct 21 2005, 19:17

IK WORD GEK ! !  frusty.gif

Niets gedaan nog en het rode alarm lampje is ineens uit tijdens rijden en weer aan als het alarm aanstaat. Verder blijft accu lekker vol, ook met alarm erop en start hij weer zonder problemen.

Als alle problemen zo simpel zouden zijn ?!?!  wacko.gif <div align="right">

Heeft zichzelf gereset dan tongue.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...