kenzo Geplaatst July 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2017 Mijn Wrangler achteras heeft een 3.55 overbrenging. De vooras heeft een 4.10 overbrenging. Aangezien dit niet zo handig is zou ik de achteras graag willen vervangen door een achteras met een 4.10 overbrenging. Nu is het aanbod in 2ehands achterassen niet zo heel groot. In hoeverre is de overbrenging gemakkelijk te veranderen? Is een ring en piniongear set voldoende, of komt er een heleboel meer bij kijken? En is dit iets wat zelf te doen is of heb ik speciaal gereedschap nodig. Ik zie op ebay setjes als dit staan: http://www.ebay.com/itm/RING-PINION-GEAR-SET-DANA-35-4-11-RATIO-JEEP-XJ-YJ-Ford-Dodge-AMC-D35-411-/131635287903?hash=item1ea613175f:g:TYAAAOSw14xWKVxp&vxp=mtr Is dit te goedkoop om goed te zijn of is dit prima voor normaal gebruik? Auto wordt alleen op de weg gebruikt maar heeft wel 35ers eronder zitten. Als dit niet goed zelf te doen is, heeft iemand dan tips waar ik dit in het zuiden van het land zou kunnen laten doen? Alvast bedankt voor de info! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst July 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2017 (bewerkt) Je hebt ook een nieuwe carrier nodig, Crawlpedia. {edit} niet goed gelezen, je hebt geen nieuwe carrier nodig (wel voor een Dana 30 ) {edit} Ik laat het ook doen (van 3,55 naar 4.56) , heb een bedrijf gevonden die het voor €350,- ex doet. http://brunekreefperformance.nl is in Lunteren, misschien iets te ver voor jou?!?! July 25, 2017 bewerkt door Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2017 Roland, voordat er weer allemaal indianen verhalen ontstaan..... hoe zit het met de prijs van de benodigde materialen? Minimaal een kroon en pignon set, Master install kit en soms natuurlijk de carrier. Verder is het vaak slim om ook direct de wiellagers te vernieuwen. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst July 25, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2017 (bewerkt) Op 25-7-2017 om 8:48 PM zei REAL STRANGLER: Roland, voordat er weer allemaal indianen verhalen ontstaan..... hoe zit het met de prijs van de benodigde materialen? Minimaal een kroon en pignon set, Master install kit en soms natuurlijk de carrier. Verder is het vaak slim om ook direct de wiellagers te vernieuwen. siert. Had ik ff bij moeten zeggen, is alleen uren. ik heb de onderdelen R&P, lagers enz in de US besteld, alles met elkaar kom ik aan +/- €750,- (excl. verzend en invoer kosten) per as. (Dana 30 en Ford 8.8) July 26, 2017 bewerkt door Roland Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 26, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2017 Bedankt, dan kan ik denk ik beter op zoek naar een 2ehands as met al een 4.10 overbrenging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst July 26, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2017 7 uur geleden zei kenzo: Bedankt, dan kan ik denk ik beter op zoek naar een 2ehands as met al een 4.10 overbrenging. Ik denk dat je dan wel goedkoper uit bent.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst July 26, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2017 @ Roland, dus als het inbouwen per as € 423, 50 kost, heb je dus al de benodigde onderdelen incl olie en keerringen voor 326,50 ingevoerd en wel thuis? Dat zal dus een Amerikaanse prijs zijn van een $ 200 a $ 225 plus shipping en invoer? Als dat merkartikelen zijn is dat heel interessant, ik betaal hier bij de bekende leveranciers heel wat meer.... Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte! Siert. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst July 26, 2017 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2017 36 minuten geleden zei REAL STRANGLER: @ Roland, dus als het inbouwen per as € 423, 50 kost, heb je dus al de benodigde onderdelen incl olie en keerringen voor 326,50 ingevoerd en wel thuis? Dat zal dus een Amerikaanse prijs zijn van een $ 200 a $ 225 plus shipping en invoer? Als dat merkartikelen zijn is dat heel interessant, ik betaal hier bij de bekende leveranciers heel wat meer.... Ben benieuwd, houdt ons op de hoogte! Siert. Je hebt PB. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kenzo Geplaatst July 31, 2017 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 31, 2017 Ok, dan ga ik daar naar op zoek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.