Spring naar bijdragen

lekage bij dif. voor


Recommended Posts

Nu toch effe bezig ben pak ik ook dit gelijk aan.

Het voorste differentieel , waar de aandrijfas binnen komt.

Daar lekt olie.Nu heb ik die ring vandaag er bij gekregen.Omdat ik zonodig een old man emu kocht.Maar het demonteren, en monteren van die geheel was volgens de man een hele klus. (werdt in het Noors verteld)

Dus had ik de man verteld dat er een Nederlands Jeep Forum is, die mij wel wegwijs kan maken met dit probleem. huh.gif

Dus wie o wie kan mij tips geven om die ring te vervangen.

Al vast tusen takk. smile.gif

(heb ook een foto van het probleem, maar kan ket niet plaatsen.omdat ik geen eigen homepage heb.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat de olie er dus achter de voorwielen, in de knuckles, uitloopt...

In dat geval zul je de steekassen en het differentieel moeten demonteren om de keringen te kunnen vervangen!

Ga als volgt te werk:

- Zet de auto vóór op assteunen en demonteer de wielen.

- Demonteer de remklauwen.

- Demonteer de remschijven.

- Draai aan de achterzijde van de knuckles de drie bouten waarmee de naaf in de knuckle zit los.

- Trek de steekas, kompleet met lager/naaf uit de as. ( kan erg vast zitten!)

- Demonteer het differentieeldeksel en vang de olie op.

- Demonteer de 2 lagerschalen links en rechts van het differentieel

- Pak het differentiel uit het aslichaam.

- Vervang links en rechts de keringen.

Monteer daarna alles in omgekeerde volgorde en vul het differenteel met verse olie. ( denk er aan om vloeibare pakking tussen diff.deksel en aslichaam te gebruiken!)

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 14 2005, 23:07

Ik neem aan dat de olie er dus achter de voorwielen, in de knuckles, uitloopt...

In dat geval zul je de steekassen en het differentieel moeten demonteren om de keringen te  kunnen vervangen!

Ga als volgt te werk:

- Zet de auto vóór op assteunen en demonteer de wielen.

- Demonteer de remklauwen.

- Demonteer de remschijven.

- Draai aan de achterzijde van de knuckles de drie bouten waarmee de naaf in de knuckle zit los.

- Trek de steekas, kompleet met lager/naaf uit de as. ( kan erg vast zitten!)

- Demonteer het differentieeldeksel en vang de olie op.

- Demonteer de 2 lagerschalen links en rechts van het differentieel

- Pak het differentiel uit het aslichaam.

- Vervang links en rechts de keringen.

Monteer daarna alles in omgekeerde volgorde en vul het differenteel met verse olie. ( denk er aan om vloeibare pakking tussen diff.deksel en aslichaam te gebruiken!)

Succes!

<div align="right">

ik weet niet of een tj het zelfde heeft als een yj maar ik ben van de week met een yj bezig geweest maar dan heb je links wel een keering in je diff maar rechts dus niet!!!! (net hoe je er voor staat )

die zit in je 4wd disconnect en is dus veel groter als links, ik heb ze gelijk allemaal vervangen maar dit is een takke werk!!

(dit wisten ze dus ook niet bij de chrysler garage, dat er daar nog een keering zat ???)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Black Moose@Oct 14 2005, 22:56

(heb ook een foto van het probleem, maar kan ket niet plaatsen.omdat ik geen eigen homepage heb.)

<div align="right">

Ben zo vriendelijk geweest om even zijn foto's te plaatsen dry.gif

HPIM1508.JPG

HPIM1509.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Black Moose@Oct 14 2005, 23:20

Sorry Rob,

Ik bedoel Steekas (die dus van de tussenbak komt )en differentieel.

<div align="right">

dat is dus de aandrijfas, de steekas is het gedeelte waar het wiel aan vast zit.

Jouw keering vervangen is vrij eenvoudig. Maak de aandrijfas los en verwijder de yoke (het gedeelte wat aan het differentieel blijft zitten). De yoke kan behoorlijk vastzitten. Ik gebruik voor het verwijderen hiervan een plaatje met een gat in het midden wat ik aan de yoke schroef en draai er een bout doorheen (een soort pullietrekker dus)

De oude keerring verwijderen gaat het gemakkelijkst door er een priem o.i.d. doorheen te steken en dan wat te wringen.

De nieuwe keerring tik je er voorzichtig met een klein hamertje in.

Yoke terugplaatsen, aandrijfas monteren en rijden maar weer....

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah... Die keering is veel beter bereikbaar!! Maar zorg wel voor zwaar gereedschap, bij mij zat die moer "nogal" vast!!! blink.gif

Enne, Menno:

De TJ heeft die vacuum-disconnect niet, daar vindt je dus wel aan beide zijden van het diff een keering. Eigenlijk zijn alleen de YJ's en de allereerste XJ's daarop een uitzondering! Maar: Wel goed opgemerkt!! yes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

klus geklaard,

Ah... Die keering is veel beter bereikbaar!! Maar zorg wel voor zwaar gereedschap, bij mij zat die moer "nogal" vast!!!

geen probleem, ondanks hij niet op een brug staat, ik heb de krik onder de ratel gezet, .En toen opgelift, na 3x had ik de krik niet meer nodig.

En zoals het er uit zien, is het thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...