wazzup Zj Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Hoi ik heb een tijdje een grandcherokee uit 95 en staat nu een weekje stil en zag vanochtend dat er klein plasje automaat vloeistof onder de wagen lag ter hoogte van de midden van de wagen ( zie foto's) dat er eerst niet lag..ook geenlekkage opgemerkt en lig regelmatiog onder de wagen dus wie heeft er enig idee wat het zou kunnen zijn.... hellup... ben best afhankelijk vanmijn wagen en wil weten of het eventueel zelf goed is op te lossen groetjes hetis trouwens een 4.0 I6 met een 42RE versnellingsbak volgens de boekjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 lijkt mij een pakking.......meestal wel goed te doen..kost alleen veel tijd volgens mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wazzup Zj Geplaatst October 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Ik ga zo eerst alles ff afspuiten met remreiniger en dan ff schoondeppen en eerst me vloeistof peilen en dan laten lopen kijken of ik beter kanzien waar het vandaan komt en mischien gelijk wat nieuwe pics maken... liever dta het goed te doen is en tijd neemt dan dat ik alleenmaar vloeistof kwijtraak of erger!!! Hij lekt precies op de onderste stuk op een plekje een duidelijke drup als hij loopt!!! boutje vast zetten of pakking??? ideeen??? en hoe heet dit haha :-) ben een novice vandaar!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Er zit daar geen pakking.... Maar wel 2 keeringen: 1 in de automaat en 1 in de tussenbak! Één ding is zeker: Je tussenbak moet er achterheen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wazzup Zj Geplaatst October 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Originally posted by 87wrangler@Oct 7 2005, 16:58 Er zit daar geen pakking.... Maar wel 2 keeringen: 1 in de automaat en 1 in de tussenbak! Één ding is zeker: Je tussenbak moet er achterheen! <div align="right">← hoe bedoel je me tussenbak moet er achterheen? je bedoel er tussenuit ik weet nu dat er een keerring zit aan de voorkant ( b&s ) gebeld en ook jouw post 87wrangler maar een tweede? waar zit die dan????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 U hebt gezocht op achterheen: Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 jajaja die ikkuh die bedoelen...... keerring /me blijft er wel bij dat het veel werk is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wazzup Zj Geplaatst October 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Wat is lang ??? neem aan beide aandrijfassen demonteren ( wel markeren de assen t.o.v de tussenbak en dan kan de tussenbak naar mijninzien er t ussen uit of niet!!! ben eennovice hoor hihi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Wel eerst nog even de 5 moeren en de bediening van de tussenbak losmaken. Oja, de bekabeling van de snelheidssensor en 4wd schakelaar ook even loshalen ( stekkers) En die 2e keering zit in je versnellingsbak (automaat). Wanneer je de tussenbak er achter vandaan hebt, zie je hem onmiddelijk zitten! Oja, grote kans dat er een flinke "plons" olie uit de versnellingsbak komt stromen als je de tussenbak eraf haalt! Zet er dus ff een bak onder!! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wazzup Zj Geplaatst October 7, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 zit net ff in haynes boek te kijken en daar staat de seal en retainer..als een set....zal die ook zo geleverd worden en zal dat de keerring zijn die je bedoel 87 wrangler? want in de boelk kan ik geen ander keerring vinden ( hebhem ff geleend haha) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simba Geplaatst October 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2005 Originally posted by wazzup Zj@Oct 7 2005, 11:22 Hoi ik heb een tijdje een grandcherokee uit 95 en staat nu een weekje stil en zag vanochtend dat er klein plasje automaat vloeistof onder de wagen lag ter hoogte van de midden van de wagen ( zie foto's) dat er eerst niet lag..ook geenlekkage opgemerkt en lig regelmatiog onder de wagen dus wie heeft er enig idee wat het zou kunnen zijn.... hellup... ben best afhankelijk vanmijn wagen en wil weten of het eventueel zelf goed is op te lossen groetjes hetis trouwens een 4.0 I6 met een 42RE versnellingsbak volgens de boekjes <div align="right">← FF een ander idee, ik heb vroeger een V8 5,9 gehad en die begon ook ineens te lekken, bleek dat de sensor welke aan de zijkant (links als je erachter ligt) tijdens het rijden door iets was geraakt en half afgebroken. Toen lekte hij ook ineens als een tierelier. Check dit eerst ff voordat je de hele handel demonteert... succes... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2005 Deze zit om de ingaande as van je tussenbak: In je automaat zit een soortgelijke keering. Tussen de automaat en de tussenbak zit dus een "droog gedeelte"... Hieronder zie je een automaatbak. Let op de as! Daaromheen zie je een keering zitten! Da's de keering die ik bedoel. De as van de tussenbak schuift hier dus in! De andere keering hierboven zit ook om die as, maar dan aan de zijde van de tussenbak! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.