Spring naar bijdragen

Rode olie lekkage!!!


Recommended Posts

Hoi ik heb een tijdje een grandcherokee uit 95 en staat nu een weekje stil en zag vanochtend dat er klein plasje automaat vloeistof onder de wagen lag ter hoogte van de midden van de wagen ( zie foto's)

114186250.jpg

114186248.jpg

114186247.jpg

dat er eerst niet lag..ook geenlekkage opgemerkt en lig regelmatiog onder de wagen dus

wie heeft er enig idee wat het zou kunnen zijn....

hellup... ben best afhankelijk vanmijn wagen en wil weten of het eventueel zelf goed is op te lossen

groetjes

hetis trouwens een 4.0 I6 met een 42RE versnellingsbak volgens de boekjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo eerst alles ff afspuiten met remreiniger en dan ff schoondeppen en eerst me vloeistof peilen en dan laten lopen kijken of ik beter kanzien waar het vandaan komt en mischien gelijk wat nieuwe pics maken...

liever dta het goed te doen is en tijd neemt dan dat ik alleenmaar vloeistof kwijtraak of erger!!!

Hij lekt precies op de onderste stuk op een plekje een duidelijke drup als hij loopt!!! boutje vast zetten of pakking??? ideeen??? en hoe heet dit haha :-) ben een novice vandaar!!

114187628.jpg114187624.jpg114187620.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Oct 7 2005, 16:58

Er zit daar geen pakking....

Maar wel 2 keeringen: 1 in de automaat en 1 in de tussenbak!

Één ding is zeker: Je tussenbak moet er achterheen!

<div align="right">

hoe bedoel je me tussenbak moet er achterheen? je bedoel er tussenuit biggrin.gif

ik weet nu dat er een keerring zit aan de voorkant ( b&s ) gebeld en ook jouw post 87wrangler tongue.gif maar een tweede?

waar zit die dan?????

ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel eerst nog even de 5 moeren en de bediening van de tussenbak losmaken. Oja, de bekabeling van de snelheidssensor en 4wd schakelaar ook even loshalen ( stekkers)

En die 2e keering zit in je versnellingsbak (automaat). Wanneer je de tussenbak er achter vandaan tongue.gif hebt, zie je hem onmiddelijk zitten! Oja, grote kans dat er een flinke "plons" olie uit de versnellingsbak komt stromen als je de tussenbak eraf haalt! Zet er dus ff een bak onder!! wink.gif

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wazzup Zj@Oct 7 2005, 11:22

Hoi ik heb een tijdje een grandcherokee uit 95 en staat nu een weekje stil en zag vanochtend dat er klein plasje automaat vloeistof onder de wagen lag ter hoogte van de midden van de wagen ( zie foto's)

114186250.jpg

114186248.jpg

114186247.jpg

dat er eerst niet lag..ook geenlekkage opgemerkt en lig regelmatiog onder de wagen dus

wie heeft er enig  idee wat het zou kunnen zijn....

hellup... ben best afhankelijk vanmijn wagen en wil weten of het eventueel zelf goed is op te lossen

groetjes

hetis trouwens een 4.0 I6 met een 42RE versnellingsbak volgens de boekjes

<div align="right">

FF een ander idee, ik heb vroeger een V8 5,9 gehad en die begon ook ineens te lekken, bleek dat de sensor welke aan de zijkant (links als je erachter ligt) tijdens het rijden door iets was geraakt en half afgebroken. Toen lekte hij ook ineens als een tierelier. Check dit eerst ff voordat je de hele handel demonteert...

succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zit om de ingaande as van je tussenbak:

S613.01.jpg

In je automaat zit een soortgelijke keering. Tussen de automaat en de tussenbak zit dus een "droog gedeelte"...

Hieronder zie je een automaatbak. Let op de as! Daaromheen zie je een keering zitten! Da's de keering die ik bedoel.

aw4_rlq.jpg

De as van de tussenbak schuift hier dus in! De andere keering hierboven zit ook om die as, maar dan aan de zijde van de tussenbak!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...