Spring naar bijdragen

waarom backspacing bij 3"lift


Sailortim
 Share

Recommended Posts

Onder mijn huidige jeep xj 99' met BB 2" lift en 30"9x5 heb ik geen problemen met aanlopen wielen.

Nu wil ik naar 3" lift gaan dmv nieuwe veren voor, schokbrekers, ad a leaf achter en lower control arms van rough country (mijn bladveren zijn 2000km oud dus wil ik niet vervangen ook qua kosten).

Nu lees ik overal dat bij een eventuele bestelling dat ik 3,75" backspacing nodig heb en ook met de 30"9x5 banden. Zal dan denk ik alleen voor zijn.

kan het niet echt plaatsten waarom ik deze nodig zal hebben, kan iemand mij dit duidelijk vertellen waarom. Wat gaat er voor zorgen dat mijn banden aan gaan lopen wanneer ik 1" verder om hoog ga. Je zal zeggen als mijn carrosserie hoger komt ten opzichte van mijn aandrijfas krijg je meer ruimte?!

 

bewerkt door Sailortim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De backspacing is alleen nodig als je van compleet standaard naar een 3" verhoging gaat INCLUSIEF grotere banden. Grotere (bredere) banden op een standaard velg gaan aanlopen tegen je control arms aan. 

Maar als je alleen maar 1 inch omhoog gaat en je banden nu niet aanlopen, dan zullen ze na de verhoging ook niet aanlopen. Blijkbaar hebben jouw velgen dan al voldoende backspacing om dit probleem tegen te gaan. Tenzij je van plan bent om ook bredere banden (bijv. 31" x 10.5) te gaan monteren, dan zul je toch velgen met een grotere backspacing nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok duidelijk, 30"x9,5 zitten op standaard velg en heb nog bredere 265/70r/15 (29") die breder zijn dan 9,5" en lopen ook nog niet aan bij 2" verhoging. deze zitten wel weer op een niet standaard velg.

Heb net nieuwe 30"ers BF mud tires, dus zal nu niet meteen weer omwisselen voor 31ers. dat wordt een duur grapje.

De reden voor 3" lift kit is dat mijn voor spiralen aan vervanging toe zijn en een stuggeren bladveren pakket wil. Dan maar gelijk voor 3" kit.

Denk dat ik het gewoon moet proberen en in het ergste geval zal ik backspacing moeten kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...