Spring naar bijdragen

Roest onderkant auto


Krekjes
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

Vorig jaar heb ik een mooie trip mogen maken met een Cherokee XJ '93 naar Dakar. Hierbij is ook deels langs de kust gereden (niet door het water) en heeft de Cherokee vervolgens een maand op de boot gestaan richting Antwerpen.

Nu is de hele onderkant van de auto gaan roesten. Ik denk dat het meeste oppervlakte roest is maar ik zou de auto graag onderhanden nemen zodat die er weer netjes bijstaat. Ik kan natuurlijk iedere stuurstang, swaybar, carterpan en as helemaal gaan schuren met de hand en een laag tectyl aanbrengen... maar is hier misschien een eenvoudigere optie voor? Zandstralen o.i.d.? En wat spuit je op de onderkant wanneer deze ontdaan is van roest? tectyl of een ander materiaal?

Wellicht heeft iemand hier ervaring met een dergelijk project.

Alvast bedankt voor enige tips!

 

Vriendelijke groet,

Krek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik wil ook nog altijd die trip maken en dat zal er vast van komen..als je info en tips heb zijn die welkom!

Zout zand is erger dan zout water, na rijden op het strand moet je zeer zorgvuldig schoonmaken.. geen idee wat er nu nog aan te doen.

Succes,

Groet Indro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou hem heel goed schoon maken of zand stralen, en dan heel goed in de tyctiel zetten.

want zout is de ergste roest duivel die je jeep als het ware op vreet. er zijn hier op het forum.

topics  over het behandelen van roest plekken. en een jeeper ook hier op forum is met een projekt

bezig waar bij zijn hele jeep op nieuw wordt op gebouwt deze jeeper is hiet te vinden onder de naam

blue-laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...