larsjonk Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Na een goede nachtrust wil ik vanmorgen op mijn motor stappen om naar mijn werk te gaan, maar wat zie ik de kl#%&^hommels hebben mijn zijraam ingeslagen en het frontje van mijn radio eruit gehaald. Ik heb er een orgineel alarm opzitten en een aparte startonderbreker, als ik mijn panic knop indruk begint hij als een wilde te toeteren datzelfde gebeurd als hij op alarm staat en je doet je deur open. Maar als er een raam wordt ingeslagen gebeurd er niets hoort dit zo of mis ik iets van een bewegingssensor????????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
copper007 Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Kan idd... of, waarschijnlijker, een shock sensor..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Ten eerst heel vervelend!!! Dat zie klo...zakken niet van andermans spullen af kunnen blijven!! Maar ik denk dat je inderdaad geen bewegingssensor hebt zitten. Je moet je anders wel zien zitten, meestal in de buurt van de raamstijlen van de voorruit. suc7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Originally posted by copper007@Sep 19 2005, 11:08 Kan idd... of, waarschijnlijker, een shock sensor..... <div align="right">← ?? z'n sensor die het eventuele wegslepen/optillen van de auto "voelt" ? Als er een klasse III systeem in zit moet er ook een bewegingssensor in zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 mooi klote, ik dacht dat je naar een betere buurt was verhuist??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BUFFALO Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 kud met peren idd moeten de bewegings sensoren naast je raamstijl bij elke beweging in de cabine het alarm laten afgaan. Had je dat nooit getest? Ik test mijn alarm regelmatig omdat er zomaar een probleempje in kan zitten en je dat nooit merkt, behalve als het te laat is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
copper007 Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Originally posted by Bart Grand@Sep 19 2005, 12:11 Ten eerst heel vervelend!!! Dat zie klo...zakken niet van andermans spullen af kunnen blijven!! Maar ik denk dat je inderdaad geen bewegingssensor hebt zitten. Je moet je anders wel zien zitten, meestal in de buurt van de raamstijlen van de voorruit. suc7 <div align="right">← Hoeft niet altijd. Bij mij zie je ze niet. Heb microgolfsensor, en de shock sensor..... Shocksensor kun je ook makkelijk zelf maken evt.... is gewoon reed-relais.... (ook wel: kwik relais) Aansluiten op de neg. trigger (deuren die open gaan oid) en klaar is sie, paar kwartjes en extra beveiligd!! Als je tegen de auto schopt of iemand rijdt es tegen je spiegeltje aan (gebeurt in NL gelukkig bijnaaa nooit ) gaat ie ook af.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jankra Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Originally posted by copper007@Sep 20 2005, 08:58 Hoeft niet altijd. Bij mij zie je ze niet. Heb microgolfsensor, en de shock sensor..... Shocksensor kun je ook makkelijk zelf maken evt.... is gewoon reed-relais.... (ook wel: kwik relais) Aansluiten op de neg. trigger (deuren die open gaan oid) en klaar is sie, paar kwartjes en extra beveiligd!! Als je tegen de auto schopt of iemand rijdt es tegen je spiegeltje aan (gebeurt in NL gelukkig bijnaaa nooit ) gaat ie ook af.... <div align="right">← Voor het geval je met een magnetron in de buurt komt? Je bedoelt zeker een ultrasone alarm welke reageert op verstoring in het geluidsbeeld buiten het hoorbare gebied? Een reed relais is iets anders dan een kwik schakelaar... reed reageert op een verandering in het magnetisch veld, en kwik reageert volgens de zwaartekracht. Leg eens uit hoe je een auto van 1800 kg voldoende laat bewegen zodat de kwikschakelaar schakelt? (fysica met een beetje humor) Gr, JPK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Originally posted by jankra@Sep 20 2005, 09:33 Voor het geval je met een magnetron in de buurt komt? Je bedoelt zeker een ultrasone alarm welke reageert op verstoring in het geluidsbeeld buiten het hoorbare gebied? Een reed relais is iets anders dan een kwik schakelaar... reed reageert op een verandering in het magnetisch veld, en kwik reageert volgens de zwaartekracht. Leg eens uit hoe je een auto van 1800 kg voldoende laat bewegen zodat de kwikschakelaar schakelt? (fysica met een beetje humor) Gr, JPK <div align="right">← Bij mij zitten die ultasone ook in een een andere auto ,, vind het maar niks . Gaat regelmatig af uit zichzelf,, ook andere auto,s in de buurt hebben dat probleem , zelfs nieuwe... Het schijnt dat het systeem dan te strak afgesteld staat ,, lekker een alarm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
copper007 Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Nee Jankra, ik bedoel een micro golfsensor. (ff googlen). Werkt met andere golven dan de door jou genoemde geluidsgolven. Wordt oa. gebruikt bij de betere alarmsystemen in cabrio's. Een beetje goeie shocksensor werkt zeker op een GC. Is geen probleem. Dusse....... Vraag maar aan de Jeep Campers.... Fysica???? bdw reed = bij verandering idd van magnetisch veld (duurdere oplossing), kwik bij verplaatsing/ shock (goedkope oplossing). Kan dus ook beiden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Microgolf is niets anders dan... Radar! En dat wodt wel gebruikt in auto's, maar vraagt een zeer nauwkeurige afregeling! Bovendien worden de golven afgebogen door metaal, waardoor het eigenlijk het best geschikt is voor cabrio's. Daar werkt het dan zelfs met de kap open! Meestal worden er, bij "gewone" auto's, ultrasoon sensoren gebruikt... da's minder kritisch, maar bij een flinke regenbui kan het misgaan. Ook een passerende vrachtwagen o.i.d. kan een alarm veroorzaken. Overigens zijn beide systemen op hetzelfde principe gebaseerd: Het zg. "doppler effect" Alleen is de golflengte bij radar/microgolf veel korter natuurlijk! Uitleg over dat "doppler effect" is op internet wel te vinden, maar als je al eens een ambulance met loeiende sirene voorbij hoort komen ken je het al: De sirene gaat snel totdat de ambulance je voorbij is, dan klinkt hij langzamer! Dan de kantelsensor. simpil gezegt is dat een "slinger" waarvan de stand op het moment van inschakelen van het alarm geregistreerd wordt. Verplaatsen levert een bewegende slinger en dus alarm op. Trillingssensoren zijn er in verschillende uitvoeringen, maar in auto alarminstallatie's zijn het meestal gewichen aan een veer... Door de veer strakker te zpannen wordt het alarm minder gevoelig. Kwikschakelaars kunnen ook als kantel/bewegingssensor gebruikt worden, maar die zijn nogal moeilijk af te stellen. Gebruik als sensor om openen van een kofferbak of motorkap te detecteren komt wel meer voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.