Spring naar bijdragen

Radio Cd Navigatie Achteruitrijcamera Scherm Wk Kapot


Recommended Posts

Hallo,

Bij mijn 2007 Jeep Grand Cherokee WK is het scherm van de radio cd navigatie achteruitrijcamera kapot.

De radio en cd speler werken perfect, maar het scherm blijft zwart.

Is dit een gekend probleem dat betaalbaar op te lossen is, of is het beter om ineens te investeren in een nieuwe gebruiksvriendelijkere unit?

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert,

 

Het scherm zelf zal niet kapot zijn.  Meestal is dit euvel te wijten aan rotte elco's op de video print.

 

Laat hem eens een paar dagen zonder spanning staan (zekering eruit) en kijk wat het doet.  Als dit niet helpt, zou ik u aanraden eens te bellen naar Jeepservice in Wetteren, die heeft okkazie WK radio's liggen.

 

Ik heb van hem ook een andere gekregen nog in garantie.

 

groeten

 

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt!

Zonet eens de grafische kaart eruit gehaald, helaas, geen lekkende of opgezwollen elco's te zien...

Moest het met enkele elco's te vervangen opgelost zijn zou het een eenvoudige en goedkopen herstelling zijn.

Maar ben niet van plan hier veel geld in te steken, een 2de hands kan ook snel terug kapot zijn.

Denk dat ik op zoek zal gaan naar een nieuw alternarief

G

post-721-0-22050700-1452377731_thumb.jpe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk allemaal SMD techniek die daarin zit.  Moeilijk te zien hoor of er rotte elco's tussen zitten, ze hoeven daarom niet op te zwellen.  Kan ook al hier of daar een IC overleden zijn.

 

Heb je ook eens de lintkabel doorgemeten ?  Kan een breuk of los contact inzitten door het openen/sluiten van het klapscherm...


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja, heb enkele jaren terug enkele elco's van m'n digicorder vervangen, waren van dat type die aan de bovenkant opzwellen. Was ook veel meer ruimte om er met een gewone soldeerbout aan te kunnen...

Een gemonteerde elco is niet uit te meten veronderstel ik met een gewone multimeter?

Lintkabel ziet er goed uit. Is trouwens een vast scherm.

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op een printplaat gemonteerde elco's kun je moeilijk uitmeten, omdat de omliggende componenten hun invloed hebben op je meting.  Je meet vanalles, maar de waarden die je krijgt zeggen niets over die elco.  Als het toestel onder spanning staat, en je weet welke spanningen je overal moet meten, kun je al iets verder, maar ik denk dat dit moeilijk zal zijn.

 

Als er niets meer helpt, zal er wellicht een IC gaar zijn, of ergens zo'n kleine SMD diode...  Kloteboel om aan te repareren die moderne electronica...  in de meeste gevallen is zo'n ding FUBAR... :huh:

 

In de handel heb je wel aftermarket toestellen voor de Chrysler familie, maar let wel op, er is nl. tussen de WK 2007 en de 2010 al een verschil inzake de aansluitingen, en niet ieder toestel is geschikt voor ieder model.  Best goed uitkijken en niet zomaar iets kopen op het Net, je zou kunnen zooi hebben... zelfs al passen de stekkers wel !

 

Ik heb het voorgehad:  kreeg van jeepservice een spiksplinternieuwe radio uit een 2008, maar mijn 2010 model lustte hem niet... de communicatie met de control module is nl. anders !

 

Dan maar een 2010 radio kado gekregen, en die werkt wel...

 

opletten dus...

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstellen kost blijkbaar zo'n 170 a 230 euro...

 

Ja, uiteraard, de dokter moet betaald worden.

 

Vraag is natuurlijk of je die kost wil betalen om het bestaande toestel te herstellen, of ga je opleggen en een aftermarket toestel plaatsen...

 

Wel opletten met dat laatste, want de rumours doen namelijk de ronde dat Chrysler een systeem heeft bij de WK en WK2, waarbij bepaalde software communicatie via de originele radio moet passeren.  Als je er een andere instopt, is er een kans op problemen, indien de aansluiting niet 100% correct is.

 

Lees hiervoor deze thread:  click

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, uiteraard, de dokter moet betaald worden.

 

Vraag is natuurlijk of je die kost wil betalen om het bestaande toestel te herstellen, of ga je opleggen en een aftermarket toestel plaatsen...

 

Wel opletten met dat laatste, want de rumours doen namelijk de ronde dat Chrysler een systeem heeft bij de WK en WK2, waarbij bepaalde software communicatie via de originele radio moet passeren.  Als je er een andere instopt, is er een kans op problemen, indien de aansluiting niet 100% correct is.

 

Lees hiervoor deze thread:  click

Is inderdaad een canbus systeem, dit verklaart ook waarom de preselecties van de radio niet gewist zijn door de radio te demonteren (hangt samen met het gebruik van een bepaalde sleutel)

Voor de 22-polige stekker is er een verloopstekker met canbusdoos tussen.

Voor de antenne is er ook een verloopstekker.

Maar voor de achteruitcamera (3-polige stekker) is er niets bekend, vind ook op schema's niets terug...

Ik twijfel voor deze: https://www.navaudio.nl/merkgebonden-autoradio-s-/chrysler/300c/chrysler-300c-8-inch-europa-navigatie-radio-incl-bluetooth-carkit-4141?search_query=v211&results=1

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...