Spring naar bijdragen

Standen Verwarming


Recommended Posts

Nou ja, in ons geval verkoeling. Omdat er uit 1 van beide centrale uitstroomopeningen beduidend minder koele lucht kwam dan de andere heb ik de zaak eens een beetje 'losgegooid'. Kon zo direct geen oorzaak, visueel, vinden dus de standenschakelaar op 'dashuitstroomopening' (pijltjes naar lhoofd en/of voeten, de ventilator op standje 2 en eens voelen. Niks. Alles komt in elke stand alleen nog maar uit de bovenste opening (tegen voorruit). Het motortje, denk ik, dat de luchtstroom direct naar de voetenruimte moet sturen werkt ook niet. Lijkt wel of er ergens een stekker los zit maar kan dit niet vinden. Is ook raar want toen we de auto verleden week nog gebruikten deed de schakelaar het nog wel. Zekeringen zijn in orde. De stekker en 'bedrading' van de standenschakelaar zijn ook een beetje anders dan anders zag ik dus ik kan geen slecht contact oid bespeuren (er zit niet eens een leiding in die bedrading?). Waar moet ik zoeken? Heb nu nog alles open liggen. 

Heb ook nog achter dashboard kastje een onderdeel aangetroffen waarvan ik niet weet waar deze voor dient : een soort driehoekig zwart kastje met daarin een grijze soor draaiknop. Nr. erop was C3192573A en 16208039. Waar dient deze voor? Kan er niets over vinden op i-net en de dichtsbijzijnde dealer zit in Pretoria, 400 km verder. En op 'e-pos' reageren ze niet zo vlotjes....

Vanuit een heet een veel te droog Zuid Arfrika, alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jee.... :whistle: ...Na de hele boel maar weer in elkaar gezet te hebben de auto gestart en....de standen werken weer?! Blijkt dat die hele zaak pas met draaiende motor werkt en niet alleen op contact.

tja....Blijft alleen staan dat om de blend doors te 'behandelen' er voor mij teveel uit elkaar moet. Ga  ik niet doen in 35 graadjes. Verder nog de vraag over dat onderdeel achter het dashboard kastje.Wie het weet mag het me zeggen. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Vette73 : ja,. die (2e fotootje van links boven) bedoel ik. Auto staat nu bij de werkplaats wegens de ophanging die geheel vernieuwd gaat worden (gelukkig staat de rand voor ons heel gunstig, want de rekening is geen geintje...) en ze gaan ook de aircon checken en mijn voordeurspeakers vervangen. Beiden voor noppes, da's weer mooi. De man waarmee ik de reparatie doorgesproken heb zei ook al 'als het de blend doors maar niet zijn'. Maar dat zien we morgenochtend wel. Die reparatie moet maar even wachten want de credit card moet eerst afkoelen  :wacko: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Filmpje eens bekeken en het eventueel vervangen van die blend doors is eigenlijk, op het open zagen van de box na, een appeltje-eitje. En ik heb gelezen dat Jeep/Mopar al redelijk betaalbare verbeterde b.d.'s in het program heeft. Volgende keer een Dremel mee en aan de slag wellicht. Of de rand moet naar een nog 'erger' dieptepunt zakken, dan mogen ze het hier doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...