Spring naar bijdragen

Stationair Zeer Lage Toeren


JariJeep
 Share

Recommended Posts

Hallo medeJeepers,

 

ik heb een wrangler uit 1989 met een 2.5L monopoint

 

de laatste paar weken moet ik lang starten voordat de jeep aanslaat. wanneer hij loopt blijft hij laag in de stationaire toeren hangen (rond de 500, normaal was dit 900/1000). kortom hij loopt stationair zeer slecht het maakt niet uit of hij koud of warm is.

 

laatst heb ik de lambdasonde vervangen omdat deze afgebroken was, dit heeft totaal geen effect gehad, nu lees ik veel dat het computertje van de yj een kort geheugen heeft en hij waarschijnlijk nog op een noodprogramma draait, kan iemand me de stappen vertellen om dit te resetten?

 

verder heb ik de vacuumslangen gecontroleerd en deze lijken goed

 

van het zomer zijn de kabels, verdelerkap en rotor vervangen.

 

reacties worden gewaardeerd  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het diagnose lampje in het dashboard licht niet op? Of werkt deze gewoon niet meer?

Een 89 wrangler heeft ODB I en zou met een scantool met (vroege)Chrysler OBD I software uit te lezen moeten zijn. Of je ook de knippercode met de contact sleutel truc kan uitlezen weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat iemand anders dit weet....

Oja, welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het diagnose lampje in het dashboard licht niet op? Of werkt deze gewoon niet meer?

Een 89 wrangler heeft ODB I en zou met een scantool met (vroege)Chrysler OBD I software uit te lezen moeten zijn. Of je ook de knippercode met de contact sleutel truc kan uitlezen weet ik eerlijk gezegd niet. Misschien dat iemand anders dit weet....

Oja, welkom!

op het dashboard licht geen lampje op, ze werken allemaal wel

de contactsleutel truc ga ik morgen voor de zekerheid even uitproberen!

kun je misschien ook vertellen hoe ik het geheugentje kan wissen zodat hij de informatie van de lambdasonde opnieuw gaat leren?

bij voorbaat dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb eens zo'n auto als bouwpakket gekocht.

Ik dacht dat op de trottle body een externe stappenmotor zit die de gasklep bedient.

Je kunt dus zien wat ie doet, als ie bijna afslaat, zie de stappenmotor lucht bij geven.

Zit daar wellicht een storing in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...