iwanL Geplaatst September 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2005 Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik heb een '94 wrangler gekocht maar een paar dingen werken niet. Juist die dingen die niet in de Haynes staan natuurlijk! Ik vroeg me dus af of iemand me kon helpen hoe e.e.a. aan te pakken: De ruitensproeier doet het niet: als ik de hendel bedien hoor ik de pomp wel werken en er zit uiteraard ook vloeistof in het reservoir. Hoe vind ik uit of er ergens een lek of verstopping zit? De blower van de verwarming is er mee opgehouden. In de Haynes staat een complete demontage van het verwarmingsapparaat beschreven. Voor ik daaraan begin: tips wat/waar het probleem zou kunnen zitten? De twaalf volt aansluiting is kapot. Er zit iets in het buisje klem, en ik krijg dat er met geen mogelijkheid uit. Nu heb ik geprobeerd de 12 volt unit van achter uit zijn behuizing los te draaien, maar dat lukt niet , en geprobeerd de behuizing van de asbak/12volt stekker los te schroeven om het zo eens te proberen (er zit 1 schroef linksonder, heel diep in de behuizing), maar die geeft ook geen krimp. Ik heb niet veel zin om over de hele breedte van het dashboard de evaporatieunit los te schroeven: heb ik gewoon een extra bevestigingsschroef over het hoofd gezien of heeft iemand andere tips? That's it! Cheers Iwan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2005 Originally posted by iwanL@Sep 16 2005, 11:03 Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik heb een '94 wrangler gekocht maar een paar dingen werken niet. Juist die dingen die niet in de Haynes staan natuurlijk! Ik vroeg me dus af of iemand me kon helpen hoe e.e.a. aan te pakken: De ruitensproeier doet het niet: als ik de hendel bedien hoor ik de pomp wel werken en er zit uiteraard ook vloeistof in het reservoir. Hoe vind ik uit of er ergens een lek of verstopping zit? De blower van de verwarming is er mee opgehouden. In de Haynes staat een complete demontage van het verwarmingsapparaat beschreven. Voor ik daaraan begin: tips wat/waar het probleem zou kunnen zitten? De twaalf volt aansluiting is kapot. Er zit iets in het buisje klem, en ik krijg dat er met geen mogelijkheid uit. Nu heb ik geprobeerd de 12 volt unit van achter uit zijn behuizing los te draaien, maar dat lukt niet , en geprobeerd de behuizing van de asbak/12volt stekker los te schroeven om het zo eens te proberen (er zit 1 schroef linksonder, heel diep in de behuizing), maar die geeft ook geen krimp. Ik heb niet veel zin om over de hele breedte van het dashboard de evaporatieunit los te schroeven: heb ik gewoon een extra bevestigingsschroef over het hoofd gezien of heeft iemand andere tips? That's it! Cheers Iwan <div align="right">← Hoi Iwan, welkom bij de club Je ruitensproeier eens doorblazen met lucht wil wel eens helpen, voor de rest ff alle zekeringen en relais checken ,hoeven niet perse kapot te zijn . Kan ook oxidatie zijn o i d ,beetje mee wiebelen ,slechte contacten komt veel voor ,zekering is dan heel maar werkt niet!! Greetz LaGrand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst September 16, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2005 Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de blower weer aan de praat, inderdaad een beetje corrosie op een contact. Eens zien hoe lang 'ie het blijft doen. Ook de ruitensproeier doet het weer. Een van de twee pompjes onder het reservoir doet het niet, ik heb nu de slangen van de sproeiers voor en achter omgedraaid (ik heb toch geen hardtop dus ik heb de achtersproeier niet nodig ). Als ik zin heb zoek ik wel eens uit of het een electrisch probleem is of dat het pompje gewoon stuk is en vervangen moet worden. Wie oh wie kan me helpen met de 12volt aansluiting? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2005 Er zitten een paar schroeven in, waarmee het bakje onde tegen je dash is aangeschroefd. Uit m'n hoofd: 3 stuks Ze zijn nogal l*llig bereikbaar, maar onderin het bakje zitten gaten waardoor je ze zou moeten kunnen losschroeven! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst September 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 16, 2005 bij mij wouden die schroeven dus niet los, ik heb het maar als excuus genomen om de hele Jeep te slopen of was dat om wat anders?? me weet niet meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst September 17, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2005 Originally posted by 87wrangler@Sep 16 2005, 20:50 Er zitten een paar schroeven in, waarmee het bakje onde tegen je dash is aangeschroefd. Uit m'n hoofd: 3 stuks Ze zijn nogal l*llig bereikbaar, maar onderin het bakje zitten gaten waardoor je ze zou moeten kunnen losschroeven! Succes! <div align="right">← Hoi 87wrangler, ik vind er dus maar een: heel diep verscholen aan de linkerkant. In het asbakcompartiment zitten er een aantal in een metalen plaatje (kan je zien als je de asbak eruit gehaald hebt, maar die zijn het vast niet? Meer schroeven kan ik niet vinden... of zitten ze onder dat plaatje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2005 Kun je misschien vanaf accu oid een nieuwe draad leggen , Misschien makkelijker en je weet gelijk hoe het zit dan ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 17, 2005 Ik ben er bij mij ook ff ondergedoken, en wat ik zie: 1 Schroef boven de aansteker/12v aansluiting Bereikbaar middels een gat in het kunststof. 1 Schroef boven de asbak, bereikbaar middels een gat in het kunststof en verzonken in de metalen plaat boven de asbak. 1 moer, helemaal vooraan rechts in de asbak. Verder zit hij bij mij nergens vast... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst September 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Dank je wel! Als ik vanmiddag tijd heb duik weer onder het dashboard. Ik moet en zal dat ding weer aan het werk krijgen, want in November heb ik een woestijn endurance rit en dan kost de gps me te veel batterijen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Originally posted by iwanL@Sep 19 2005, 09:57 Dank je wel! Als ik vanmiddag tijd heb duik weer onder het dashboard. Ik moet en zal dat ding weer aan het werk krijgen, want in November heb ik een woestijn endurance rit en dan kost de gps me te veel batterijen... <div align="right">← Is het dan niet mogelijk om een nieuwe draad van de accu te trekken met een zekering ertussen ?? Zo weet je ook waar draad ligt etc. En kan evt. nog meer op aansluiten ,ook later nog evt, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst September 19, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Het is vast wel mogelijk om een extra draad te trekken, maar dat neemt niet weg dat het wel practisch is om dat ding in het dashboard (ook) werkend te hebben, toch? Ow, ik heb een paar plaatjes geladen. Ik ben nieuw op het forum en dan is het wel zo netjes mij en mijn jeep even voor te stellen: http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=1 http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=2 (Snel kijken, want hotmail mikt me deze groep best vaak weg....) Ik heb dus een 1994 wrangler YJ 4.2 inj. met +- 3 inch lift en rear locking diff. Ik heb hem zo gekocht dus wat er precies inzit weet ik niet.... Ik ben derde eigenaar vd auto. Oh ja, ik woon in Oman, in het Midden Oosten dus. Veel woestijn om met de Jeep in los te gaan!!! Cheers, Iwan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 Originally posted by iwanL@Sep 19 2005, 11:28 Het is vast wel mogelijk om een extra draad te trekken, maar dat neemt niet weg dat het wel practisch is om dat ding in het dashboard (ook) werkend te hebben, toch? Ow, ik heb een paar plaatjes geladen. Ik ben nieuw op het forum en dan is het wel zo netjes mij en mijn jeep even voor te stellen: http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=1 http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=2 (Snel kijken, want hotmail mikt me deze groep best vaak weg....) Ik heb dus een 1994 wrangler YJ 4.2 inj. met +- 3 inch lift en rear locking diff. Ik heb hem zo gekocht dus wat er precies inzit weet ik niet.... Ik ben derde eigenaar vd auto. Oh ja, ik woon in Oman, in het Midden Oosten dus. Veel woestijn om met de Jeep in los te gaan!!! Cheers, Iwan <div align="right">← Mooie wagen Iwan suc6 met je 12 volt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst September 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2005 4,2 injectie? Wow! Daar is iemand serieus aan het modificeren geweest! Lekker hoor, 't koppel van de 258 en de power van de 4.0i! Zal wel veel kracht onderin toeren hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iwanL Geplaatst September 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Originally posted by 87wrangler@Sep 19 2005, 20:31 4,2 injectie? Wow! Daar is iemand serieus aan het modificeren geweest! Lekker hoor, 't koppel van de 258 en de power van de 4.0i! Zal wel veel kracht onderin toeren hebben? <div align="right">← eeehhh.... Woeps.... foutje: 't is een 4.0 injectie! Ik vergis me daar wel vaker in, ben nogal slordig. ...schaam... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst September 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2005 Originally posted by iwanL@Sep 20 2005, 12:00 eeehhh.... Woeps.... foutje: 't is een 4.0 injectie! Ik vergis me daar wel vaker in, ben nogal slordig. ...schaam... <div align="right">← Toch geen zonnesteek daar zeker Gr. J.G. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.