Spring naar bijdragen

ruitensproeier, 12volt, blower


iwanL
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik heb een '94 wrangler gekocht maar een paar dingen werken niet. Juist die dingen die niet in de Haynes staan natuurlijk! Ik vroeg me dus af of iemand me kon helpen hoe e.e.a. aan te pakken:

De ruitensproeier doet het niet: als ik de hendel bedien hoor ik de pomp wel werken en er zit uiteraard ook vloeistof in het reservoir. Hoe vind ik uit of er ergens een lek of verstopping zit?

De blower van de verwarming is er mee opgehouden. In de Haynes staat een complete demontage van het verwarmingsapparaat beschreven. Voor ik daaraan begin: tips wat/waar het probleem zou kunnen zitten?

De twaalf volt aansluiting is kapot. Er zit iets in het buisje klem, en ik krijg dat er met geen mogelijkheid uit. Nu heb ik geprobeerd de 12 volt unit van achter uit zijn behuizing los te draaien, maar dat lukt niet , en geprobeerd de behuizing van de asbak/12volt stekker los te schroeven om het zo eens te proberen (er zit 1 schroef linksonder, heel diep in de behuizing), maar die geeft ook geen krimp. Ik heb niet veel zin om over de hele breedte van het dashboard de evaporatieunit los te schroeven: heb ik gewoon een extra bevestigingsschroef over het hoofd gezien of heeft iemand andere tips?

That's it!

Cheers

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by iwanL@Sep 16 2005, 11:03

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum, maar volg het al wel een tijdje. Ik heb een '94 wrangler gekocht maar een paar dingen werken niet. Juist die dingen die niet in de Haynes staan natuurlijk! Ik vroeg me dus af of iemand me kon helpen hoe e.e.a. aan te pakken:

De ruitensproeier doet het niet: als ik de hendel bedien hoor ik de pomp wel werken en er zit uiteraard ook vloeistof in het reservoir. Hoe vind ik uit of er ergens een lek of verstopping zit?

De blower van de verwarming is er mee opgehouden. In de Haynes staat een complete demontage van het verwarmingsapparaat beschreven. Voor ik daaraan begin: tips wat/waar het probleem zou kunnen zitten?

De twaalf volt aansluiting is kapot. Er zit iets in het buisje klem, en ik krijg dat er met geen mogelijkheid uit. Nu heb ik geprobeerd de 12 volt unit van achter uit zijn behuizing los te draaien, maar dat lukt niet , en geprobeerd de behuizing van de asbak/12volt stekker los te schroeven om het zo eens te proberen (er zit 1 schroef linksonder, heel diep in de behuizing), maar die geeft ook geen krimp. Ik heb niet veel zin om over de hele breedte van het dashboard de evaporatieunit los te schroeven: heb ik gewoon een extra bevestigingsschroef over het hoofd gezien of heeft iemand andere tips?

That's it!

Cheers

Iwan

<div align="right">

Hoi Iwan, welkom bij de club cool.gif

Je ruitensproeier eens doorblazen met lucht wil wel eens helpen, voor de rest ff alle zekeringen en relais checken ,hoeven niet perse kapot te zijn .

Kan ook oxidatie zijn o i d ,beetje mee wiebelen ,slechte contacten komt veel voor ,zekering is dan heel maar werkt niet!!

Greetz LaGrand cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb de blower weer aan de praat, inderdaad een beetje corrosie op een contact. Eens zien hoe lang 'ie het blijft doen.

Ook de ruitensproeier doet het weer. Een van de twee pompjes onder het reservoir doet het niet, ik heb nu de slangen van de sproeiers voor en achter omgedraaid (ik heb toch geen hardtop dus ik heb de achtersproeier niet nodig rolleyes.gif ). Als ik zin heb zoek ik wel eens uit of het een electrisch probleem is of dat het pompje gewoon stuk is en vervangen moet worden.

Wie oh wie kan me helpen met de 12volt aansluiting?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 16 2005, 20:50

Er zitten een paar schroeven in, waarmee het bakje onde tegen je dash is aangeschroefd. Uit m'n hoofd: 3 stuks

Ze zijn nogal l*llig bereikbaar, maar onderin het bakje zitten gaten waardoor je ze zou moeten kunnen losschroeven!

Succes!

<div align="right">

Hoi 87wrangler,

ik vind er dus maar een: heel diep verscholen aan de linkerkant. In het asbakcompartiment zitten er een aantal in een metalen plaatje (kan je zien als je de asbak eruit gehaald hebt, maar die zijn het vast niet? Meer schroeven kan ik niet vinden... of zitten ze onder dat plaatje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er bij mij ook ff ondergedoken, en wat ik zie:

1 Schroef boven de aansteker/12v aansluiting Bereikbaar middels een gat in het kunststof.

1 Schroef boven de asbak, bereikbaar middels een gat in het kunststof en verzonken in de metalen plaat boven de asbak.

1 moer, helemaal vooraan rechts in de asbak.

Verder zit hij bij mij nergens vast...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by iwanL@Sep 19 2005, 09:57

Dank je wel! Als ik vanmiddag tijd heb duik weer onder het dashboard. Ik moet en zal dat ding weer aan het werk krijgen, want in November heb ik een woestijn endurance rit en dan kost de gps me te veel batterijen...

<div align="right">

Is het dan niet mogelijk om een nieuwe draad van de accu te trekken met een zekering ertussen ??

Zo weet je ook waar draad ligt etc.

En kan evt. nog meer op aansluiten ,ook later nog evt, huh.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is vast wel mogelijk om een extra draad te trekken, maar dat neemt niet weg dat het wel practisch is om dat ding in het dashboard (ook) werkend te hebben, toch?

Ow, ik heb een paar plaatjes geladen. Ik ben nieuw op het forum en dan is het wel zo netjes mij en mijn jeep even voor te stellen:

http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=1

http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=2

(Snel kijken, want hotmail mikt me deze groep best vaak weg....)

Ik heb dus een 1994 wrangler YJ 4.2 inj. met +- 3 inch lift en rear locking diff. Ik heb hem zo gekocht dus wat er precies inzit weet ik niet.... Ik ben derde eigenaar vd auto. Oh ja, ik woon in Oman, in het Midden Oosten dus. Veel woestijn om met de Jeep in los te gaan!!!

Cheers,

Iwan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by iwanL@Sep 19 2005, 11:28

Het is vast wel mogelijk om een extra draad te trekken, maar dat neemt niet weg dat het wel practisch is om dat ding in het dashboard (ook) werkend te hebben, toch?

Ow, ik heb een paar plaatjes geladen. Ik ben nieuw op het forum en dan is het wel zo netjes mij en mijn jeep even voor te stellen:

http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=1

http://groups.msn.com/E1gitaar/shoebox.msn...Photo&PhotoID=2

(Snel kijken, want hotmail mikt me deze groep best vaak weg....)

Ik heb dus een 1994 wrangler YJ 4.2 inj. met +- 3 inch lift en rear locking diff. Ik heb hem zo gekocht dus wat er precies inzit weet ik niet.... Ik ben derde eigenaar vd auto. Oh ja, ik woon in Oman, in het Midden Oosten dus. Veel woestijn om met de Jeep in los te gaan!!!

Cheers,

Iwan

<div align="right">

Mooie wagen Iwan suc6 met je 12 volt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Sep 19 2005, 20:31

4,2 injectie? Wow!  worshippy.gif

Daar is iemand serieus aan het modificeren geweest! Lekker hoor, 't koppel van de 258 en de power van de 4.0i! Zal wel veel kracht onderin toeren hebben?

<div align="right">

eeehhh.... huh.gif Woeps.... foutje: 't is een 4.0 injectie! Ik vergis me daar wel vaker in, ben nogal slordig.

...schaam... unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...