Spring naar bijdragen

Mijn Grand Cherokee 2003 2.7 Diesel Start Slecht!


Recommended Posts

Hallo,

 

Mijn Grand Cherokee 2003, 2.7 Diesel start direct maar na ongeveer 10 seconden valt hij weer uit. Als ik dan de motor even laat ronddraaien start hij weer en blijft hij lopen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? 

Hoor graag van jullie.

 

Groetjes,

 

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een 2.7, maar heb dit probleem (nog) niet gehad. Wel alle andere problemen. :D

 

Maar ik kan wel wat algemene dingetjes proberen, ik heb het vermoeden dat het een brandstof toevoer probleem zal zijn. Maar dat kan verschillende oorzaken hebben.

 

 

 

Dan in volgorde zou ik dit checken. Ik begin bij de "makkelijkste" en de goedkoopste oplossingen, de duurdere zaken kan je altijd nog later vervangen.

0. Heb je recent iets vervangen of veranderd? Wat?

1. Brandstoffilter verstopt of oud? Recent vervangen (dan wel goed ontlucht? )

2. Zet de auto een steil bergaf met een redelijk volle tank en met de neus naar beneden, en probeer dan te starten. Probleem minder of precies hetzelfde?

3. Lekt er diesel bij de injectorslangetjes? Dan trekt hij valse lucht, en zou je dit ook in vol vermogen moeten merken. Idee dat hij iets minder power heeft? Er lopen een heleboel plastic slangetjes naar de injectoren, en ook langs de voorzijde van de motor. Die worden oud en gaan lekken. Bij mij zijn ze allemaal vervangen, je hebt het dan over langzaam diesel huilen of druppelen, niet zoveel dat er diesel onder de auto ligt.

4. Bij een vacuumlek in het algemeen merk je niet meteen dat er diesel lekt, maar het zou wel je problemen kunnen veroorzaken. Volgens mij zou je dit in een foutcode wel tegen moeten komen, dit kan je zelf uitlezen. Even op google zoeken hoe, ik dacht vijf keer sleutel omdraaien uit mijn hoofd.

5. Heb je veel witte rook als je start? Dan zou ik eens naar de gloeiplug kijken.

 

22. Als allelaatse zou ik de verstuivers verdenken. Dit is wel een bekend probleem, maar dat zou je met het blote oog moeten zien en ook in een foutcode. Verstuiver vervangen is duur en niet leuk.

 

Succes met de zoektocht, laat even weten of je wat kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit probleem ook met mijn WJ gehad. Bij mij bleek het veroorzaakt door het zwarte blokje op het diesel-filter, deze zat niet voldoende geklemd waardoor hij daar valse lucht aanzoog. Ik zag het gebeuren na veel zoeken toen ik het filter weer een los en vast zetten, en heb toen die 2 klemmetjes die om het blokje heen zitten iets dichter gebogen waardoor hij wel goed strak bleef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...