Spring naar bijdragen

Polynorm Als Offroad Tenttrailer


Ab
 Share

Recommended Posts

Al een hele tijd stond er hier een polynorm op de oprit. Dit jaar de knoop doorgehakt en een trailertent gekocht. Samen met de polynorn wordt dit ons nieuwe kampeermiddel.
 
gallery_937_188_160704.jpg
 
Een vorige eigenaar heeft een achterklepje erin gemaakt, dat komt ons mooi uit. Zo kan deze lekker mulitfunctioneel gebruikt worden. Origineel heeft de polynorn geen klep, de belgische ABL heeft dit wel.
 
 
 
gallery_937_188_276027.jpg
 
De onderdelen die aan de trailer toegevoegd gaan worden. Op marktplaats een oploop rem dissel gescoord, ik wil de polynorm ook geremd maken. De as heeft al een voorziening voor een parkeerrem, dus dat moet niet al te moeilijk zijn. Later meer hierover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wordt het tijd om de tent op de kar te plaatsen. Hiervoor heb ik een frame gemaakt, deze vormt de verbinding tussen de tent en de aanhanger. De tent kan op het frame scharnieren, zodat de kar ook geladen kan worden als de tent erop ligt.

 

gallery_937_188_923365.jpg

 

gallery_937_188_1079657.jpg

 

gallery_937_188_1227781.jpg

 

De achterklep kan nog gebruikt worden, b.v. om de keuken op te plaatsen.

 

 

 

gallery_937_188_1590936.jpg

 

Pack & Go!

 

 

 

gallery_937_188_1542706.jpg

 

Het frame.

 

 

 

gallery_937_188_1495246.jpg

 

Bevestiging van het frame op de trailer.

 

 

 

gallery_937_188_468109.jpg

 

De eerste keer uitproberen tijdens JeepCamp 2015

 

gallery_937_188_1036627.jpg

 

De tent uitgeklapt, een ruim bed van 200x180 en een voortent waar je met 4 personen in kan zitten.

 

 

 

gallery_937_188_529814.jpg

 

Deze zomer nog een gasfleshouder toegevoegd. Voor gebruik zonder tent hebben we een bijpassend zwart afdekzeil gemaakt.

De oplooprem heb ik er toch niet op gemaakt. Hoewel het een eenvoudige modificatie is, vind ik de originele as niet geschikt om om te bouwen van parkeerrem naar oplooprem. De wiellagers zijn alleen voorzien van een stofafdichting, dit voldoet bij een parkeerrem, maar niet bij een oplooprem. Hierbij wil je het vet in de lagers houden als door remmen de boel warm wordt, en het vet vloeibaar. Om de lagers te voorzien van een afdichting (keerring) die het vet wel binnen houdt is een grotere verbouwing aan de as nodig.

Al rijdend met de kar, beladen en leeg, snelweg en binnenwegen, mis ik het remmen niet en heb besloten dit zo te laten. Ook afgelopen zomer met lange afdalingen in de Alpen hebben we niet het gevoel gehad dat een geremde as zoveel zou toevoegen om toch nog de assen te gaan aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...