Spring naar bijdragen

Welke pakking ivm olie lekkage


Recommended Posts

Hetverhaal vooraf :-)

ik heb een 95 [ZJ] Grand cherokee 4.0 v6 en voor je carterpan waar je aftap plug zit zit op ongeveer 4 cm ervandaan een soort bak ( mischien diff ..??? heb geen verstand van 4x4 zoals je al merk ) en dan richting de voorkant van de wagen deze is afgesloten met een plaat die met bouten vast zit..hier lekt hij volgens mij olie..hoort er hier een pakking tussen of is hij gewoon kala en moet aangedraaid worden..zalproberen zsm een foto te plaatsne

wie kanmij helpen

mvg phil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euhh. Onderplaat van de tussenbak misschien?

Zit er ook een vulplug op die plaat zelf.

Ik weet dat er vroeger wel papieren pakkingen gebruikt werden die na een lange tijd kunnen gaan zweten.

Of dat nu bij een 95-er ook het geval kan zijn betwijfel ik.

Ander gewoon ff de beol reinigen met remmenreiniger en afsmeren met vloeibare pakking

Dat helpt altijd :-s Hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens je omschrijving, begrijp ik dat je differentieel deksel lekt.

d_dana30-s.jpg

Als dit 'm is, en hij inderdaad lekt, moet de deksel er af, de olie eruit (gaat dan vanzelf tongue.gif ), de randen goed onvet/schoongemaakt worden en daarna de deksel weer worden gemonteerd met een laagje vloeibare pakking ertussen. Dan nieuwe olie erin, en klaar is <strike>kees</strike> fireman771 wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net ff foto's gemaakt en zal ze morgen als ik uit de dienst kom ff plaatsen.

Het is niet het diff want neem aandat die gewoon achter zit bij de achteras.

Wat ik bedoel zit echt precies voor me carter pan aan de voorkant bij de leegloop plug van de Carter bij me motor.zit geen aftap plug op die plaat zover ik kan zien alleen een plaat met daarachter de ....?????..... tussenbak mischien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou dat ik hem op garantie kon gooien.van ene particulier gekocht.DUs in principe had ik of beter moeten kijken( wel gekeken voordat ik ging rijden onder de wagen en niets zien druppen ) of het is pech...houden het op de laatste :-)

wat dat handige persoon betreft haha heb hier op rdam zuid mischien iemand die me kan helpen dus ff een pm'tje sturen en dan gaan we eens kijken wat we eraan kunnen doen.

Heb net weer ff gekeken en is echt geen rode olie want dat zou dan licht rood moeten zijn dacht ik en dit is echt donker motor olie heb ook voor vergelijking olie van peilstok op een witte doek gedaan en olie die daarvandaan kwam en waren beide zelfde :-)

Dus valt allemaal wel mischien mee.iemand een idee wat die krukaskeering kost met carter pakking?niet dat ik op de kosten ga letten heb verleden jaar ruim 5000 euro totaal in een camaro gepompt die vernageld was door een garage ( bak hadden ze ver***t en ik mocht voor de kosten opdraaien ) maar was me trots en hobby.hoop nu alleen met me GC meer geluk te hebben :-) maar dat gaat goed komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...