Spring naar bijdragen

Waarschuwingslampjes


Recommended Posts

Hallo Jeepers,

vorig jaar m'n Cherokee 4.0L uit 1991 tegen een boom geparkeerd. Vond ie niet leuk, ik trouwens ook niet, maar na een winterseizoentje sleutelen mag hij de weg weer op. Na een paar ritten heb ik nu opeens het volgende probleem: Het lampje "Maint Reqd" blijft branden. Als ik het goed heb begrepen komt dit door de sensor voor de katalysator en is deze melding in de computer op een theoretische km-stand gebaseerd. Heb horen vertellen dat je dit kunt resetten door de bedrading op de sensor los te nemen en na een paar minuten weer aan te brengen. Klopt dat?

Ook hoorde ik na een korte stop bij het wegrijden opeens heftig gepiep bij het rechter voorwiel. Dacht dat de rem bleef hangen, na een paar keer voor- en achteruit en remmen was het weg, maar nu blijft het "check antilock"-lampje geel branden. De ABS/rembekrachtiging doet het wel gewoon.

Heeft iemand misschien een tip om dit op te lossen???????? Bij voorbaat dank!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Ton, w.b.t. je ABS probleem, heb je de abs sensor en het poolwiel al bekeken rechts voor? Het zou zomaar kunnen dat daar je probleem zit......

Voor het resetten van de onderhouds interval, het makkelijkste is het verwijderen van de EMR (Emission Maintenance Reminder)of deze via een scantool te resetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...