Spring naar bijdragen

Stuurprobleem Jk


AcerF
 Share

Recommended Posts

ik had net iets raars voor...

Op de parking wou ik achteruit wegrijden, maar opeens leken mijn voorwielen geblokkeerd, ze bleven gedraaid staan. Ik kreeg ze wel weer recht, maar moest redelijk tegensturen. Een miniem klein knikje was hoorbaar, maar ze doen het weer. Leek eerst een beetje alsof het stuurslot aanging, maar dat was het niet. Ik stond in 2x4.

Ik denk mss aan een een kapotte cardan, diff. ..?

Enig ideetje iemand ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks alvast voor je reactie !

Ahum....klein geheimpje...ben een vrouw....kleine tip hoe en waar ik dat oliepeil best nakijk ?

Morgen ga ik even naar de dealer, die gaat er een ritje mee doen, maar ik durf ervoor wedden dat hij het net dan niet meer doet ...

Ik reed een tijdje met 33" banden, geen terrein, gewoon braaf op de weg. Nu een jaartje weer op de standaard wielen. Zou er daar iets kunnen gesneuveld zijn ?

Het gaat om de benzine versie, kort model, sport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motorkap openen, kijk naar een dopje met gele bedrukking, waarschijnlijk met opschrift "power steering fluid"  Dopje losdraaien, aan het dopje zit een peilstok.

 

Bij twijfel het boekje erbij pakken en opzoeken. 

 

 

 

Er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan, het is en blijft een Jeep.  :whistle:  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Heeft de dealer iets kunnen vinden?

De stuurinrichting van alle (standaard) JK's zijn gelijk, dus 2 of 4 deurs, Sport, Sahara en Rubicon maakt niet uit.

 

- Wat Pepijn ook aangaf, als de voorwielen tegen een rand aan staan stuurt hij ook heel zwaar.

Met te veel weerstand lijkt het net of hij vast zit en stuurt hij gewoon niet. 

Spreek uit ervaring, heb zelf ook een JK en dacht dit ook de eerste keer.

Beetje eraf laten rollen zonder te sturen en hij doet het gewoon weer.

 

- Als je na starten direct begint met sturen, werkt de stuurbekrachtiger (bij mij) nog niet altijd gelijk en dit lijkt dan ook of hij vast zit.

 

- Had hij lang stil gestaan? Kan ook tijdelijk het vast zitten van een stuurstang geweest kunnen zijn. Al komt dit niet vaak voor.

Moet er eigenlijk een hoes ervan kapot zijn.

 

Maar dit alles heeft niet met het cardan of diff. te maken. Kan wel een kruisje in de steekas zijn. (zit vlak achter je voorwiel)

 

Succes en sorry voor de late reactie. Groet Roo  B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...