Spring naar bijdragen

Accu Stuk Of...?


Recommended Posts

Drama drama en flink baken : in april onze ZA Jeep geheel in orde laten maken (keeringen aandrijving kapot en zo nog een paar zaken en een grote beurt) omdat ik de auto uit kon lenen aan een kennis met zijn gezin, Die kwamen dus vandaag aan en wilden de auto rijklaar maken (koppelaltijd de accu af en hij staat onder een hoes). De auto deed het.....niet!? nadat dee gejumpedstarted (lekker woord) was liep-ie weer als een zonnetje. Echter : nadat de motor even had gelopen en men was een klein stukkie aan het rijden sloeg de motor af en niks meer : alleen een paar rare klikkende geluiden en de leeslampjes voorin die flikkerden. Of de sleutel er nu in zat of niet hij bleef dat doen. Omdat ik op afstand advies moest geven het advies gegeven om de + en - aansluitingen gtegen elkaar te houden zodat alle condensatoren weer leeg waren en opnieuw starten. Deed niks meer. De voltmeter liep van 14 volt (tijdens lopen) rap terug naar 9 en minder volt en de binnenverlichting voor blef gek doen. Uiteindelijk hebben ze de auto maar weer teruggezet en moeten noodgedwongen een andere auto huren. Lullig voor hen en missing money voor mij.

Iemand bekend met dit gekke fenomeen? Ik heb de auto in april/mei nog gebruikt zonder 1 probleem. Zelfs na 19 maanden stilstand startte de auto in 1 keer. En dus in april ook (na 6 maand stilstand). Wat kan dit zijn? Vooral dat verlichtings gedoe van de binnenverlichting en die klikkende geluiden baren mij zorgen. Zou het toch een kapotte accu kunnen zijn die zo weinig stroom levert dat-ie de hele boel in de war schopt? Of zit het dieper? Ik baal ervan als een stier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te lage spanning, accu kan nog wel net genoeg piek hebben om te starten maar niet om alles draaiende te houden. Dat kan de dynamo niet bijhouden, en de accu opladen en de rest van het stroomgebruik bijhouden. Te lage spanning merk je in de symptomen die je ziet zoals binnenverlichting, flikkeren van dashboard etc. Accu is 95% zeker gewoon te ver leeg danwel gewoon kapot en laad dus niet meer genoeg op.

 

Als ie zoveel zolang stilstaat dan gewoon de accu eruit halen/loskoppelen en onder een druppellader zetten maar zelfs dan is 19? maanden te lang. Nieuwe accu aan een kennis geven die hem regelmatig afwisselt met de accu in zijn auto, anders is een nieuwe ook zo op/kapot. Accu is eigenlijk hetzelfde als de auto zelf, van stilstand worden ze echt niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt die stilstand daar heb ik inmiddels een oplossing voor gevonden. Die (veel te) lange stilstand heeft ook tot de uitdroging van de keerringen geleid. Dat accu verhaal is en blijft wel wat raar. Binnen 6 weken van volledig in orde naar totaal weg? En ja, de accupolen gaan er altijd af. Nog nooit problemen mee gehad. Afijn ; in september een nieuwe accu laten komen en op weg maar weer. Overigens is een druppellader wellicht een optie. Zal het eens overleggen. maar in principe wordt de auto door vrienden opgehaald en zo af en toe gebruikt als 'boodschappen karretje' (laat de auto het maat niet horen haha).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...