Spring naar bijdragen

Aankoopadvies Wrangler 1991 4.0I Ho


mr_cox
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Ik zou nog even terug komen op mijn bevindingen vandaag.

 

De Jeep stond in een parkeergarage in hartje Rotterdam. Het was even een beste rit om er te komen. Eerst even kennis gemaakt en een stukje geschiedenis doorgenomen. De auto is al bijna 14 jaar in bezit van de eigenaar.

 

Wat moet je verwachten van een auto van 24 jaar oud? Ja hij zit niet meer helemaal strak in de lak. zijn wat bouten verroest en is er wat oppervlakkig roest te vinden waar water heeft kunnen staan. Maar het viel me enorm mee. De accu was losgekoppeld maar na aansluiten startte de 4 liter direct. Alle versnellingen deden het soepel. 2WD, 4WD en 2WD low gear werkten ook.

 

Goed onder de auto gekeken. Kon nergens echt rotte plekken vinden. Hoogstens wat oppervlakkig roest. Nergens ging de schroevendraaier door heen. Wel was de achterdemper al vaker gerepareerd en nu toch echt aan vervanging toe. De auto is maar weinig offroad gebruikt en er lag geen zand of andere troep op de beschermplaat van de vernsellingsbak. De boekjes en rekeningen van onderhoud zijn aanwezig. Ook 2 setjes sleutels.

 

Ik had er een goed gevoel over en heb nog een beetje onderhandeld over de prijs. Ik heb nu dus een Wrangler gekocht.

 

De auto wordt nu nog even gekeurd en er komt een nieuwe achterdemper onder. Foto's volgen nog. Ik heb ze vandaag niet gemaakt.

 

Iedereen bedankt voor al het advies!

bewerkt door mr_cox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Nu nog even wachten tot ik hem krijg.

 

De demper moet dus vervangen worden en een APK keuring. De eigenaar vertrekt dit weekend voor een week naar het buitenland. Aangezien ik in een grote renovatie thuis zit heb ik er totaal geen haast mee. Een datum moet dus nog gepland worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet er opgeknapt worden dan?

 

Technically solid lol ;-) bietje plaatwerk braaien of traanplaat poppen en goed als nieuw toch die Jeep uit de link.

 

mr_cox word of advice

 

Lekker rijden, genieten en doorverkopen maar ga geen geld in een YJ of TJ stoppen en laat je niet gek maken. duurt nog minimaal 10 jaar voor die misschien enigzins "klassiekers" worden. Wil je waar voor geld ga dan nu voor een CJ en knap die op dan is ie misschien over 10 jaar net dat waard wat je erin gestopt hebt. En je hebt al gezegd dat verhoging en dergelijke niets voor je is, hoe origineler hoe beter in de klassieker wereld. Dus rij lekker deze YJ af en ben bereid hem dan te stallen, maar stop er nu geen geld in. Wat je er nu in stopt moet je tegen de tijd dat ie het waard is opnieuw investeren. Dat is wel een beetje speculant spelen en als je het daar niet voor doet wel gewoon doen.

 

Ik heb al 20 jaar een Alfa 1300gt Junior uit 1969 staan die de laatste 10 jaar in resto modus staat, goede investering dat wel, maar begint nu pas de investering in laswerk en echt resto geld waard te worden, is echter een brok emotie die er niet uit gaat. dus staat nog gerust 10 jaar in resto modus zolang ik de ruimte heb om hem lekker warm te laten staan, was mijn eerste auto waar ik voor gewerkt heb. Het is momenteel eigenlijk een compleet gestrand project maar ik heb de ruimte dus kan het. Heb je dat niet denk dan goed na of je echt die YJ wil gaan opknappen. Het gaat zo meerdere jaren kosten nadat je de eerste bouten hebt los gehaald vergis je niet.

 

maar hoe dan ook heb nu plezier en maak je nog geen illusies over in de winter even opknappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PepijnS, bedankt voor het advies.

 

Wat er echt opgeknapt dient te worden is vooral cosmetisch. Zo snel ik het kon zien was hij technisch in goede staat. Wel even wat verplicht onderhoud, gewoon voor de zekerheid (remmetjes, olie, filters e.d.)

 

Dat ik hem uiteindelijk wil rebuilden heeft niets te maken met dat ik er dan hoop achteraf goed geld voor te kunnen vangen, maar omdat het me een erg leerzaam project lijkt. En een Jeep lijkt me dan een prachtige en ideale auto om aan te sleutelen.

 

Eerst maar eens wachten tot ik hem heb, de eigenaar is nu op vakantie. Maandag 6 juli gaat hij voor de APK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...