Spring naar bijdragen

Yj Stottert Soms Een Minuut Of 3, Na 10 Minuten Aan T Rijden T Zijn.


Recommended Posts

Hallo, ben ik weer. Hier m'n probleem. Als ik m start en begin te rijden dan begint ie na ongeveer 10 minuten te stotteren. Dit duurt dan ongeveer een minuut of 2, daarna is t weer goed. Als ik tijdens dat haperen de koppeling induw en m'n gas indruk geeft ie wel vol gas. Onstekingsprobleem? Bobine? Bougies en kabels en rotor en verdeelkap zijn nog niet zo lang geleden vervangen. Maar als hij hapert is t altijd na een hele dag te hebben stilgestaan, en ook alleen na een minuut of 10 rijden. Vanaf m'n werk is t altijd op hetzelfde stuk dat ie hapert voor 2 minuten. Daarna kan ik zonder problemen verder naar huis rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Gerrie,

Ik denk dat je een 4.0 HO hebt, je zou de foutcodes eens uit kunnen lezen.

Het lijkt erop dat als de motor warm wordt er een storing optreed, dat kan van alles zijn.

Ik zou niet meteen denken aan ontsteking, maar eerder aan onderdelen die de computer sturen zoals een lambda sonde of andere sensor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, nee nog niet, loopt nog steeds 1100 toeren. En inderdaad, dat had ik ook al ergens gelezen. Ik heb net gekeken, maar de stekker en kabeltjes zien er goed uit. Wat denk je? Gewoon vervangen? Omdat ie ook die foutcode geeft. Dat is niet voor niets natuurlijk. Heeft t nog zin om eerst de sonde los te draaien en te kijken hoe hij eruit ziet? Of gewoon vervangen en hopen dat dat allebei de problemen oplost? T ding is best prijzig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de stekker losgehaald en toen op de zwarte en grijze draad van de sensor gemeten met lopende motor. Ik heb de multimeter op gelijkspanning gezet en op 20 volt. Dan geeft de multimeter een waarde aan die wisselt van 0.04 tot 0.92. Heb ik t dan goed gedaan? En is ie dan overleden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...