Gerrie3174 Geplaatst June 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Hallo, ben ik weer. Hier m'n probleem. Als ik m start en begin te rijden dan begint ie na ongeveer 10 minuten te stotteren. Dit duurt dan ongeveer een minuut of 2, daarna is t weer goed. Als ik tijdens dat haperen de koppeling induw en m'n gas indruk geeft ie wel vol gas. Onstekingsprobleem? Bobine? Bougies en kabels en rotor en verdeelkap zijn nog niet zo lang geleden vervangen. Maar als hij hapert is t altijd na een hele dag te hebben stilgestaan, en ook alleen na een minuut of 10 rijden. Vanaf m'n werk is t altijd op hetzelfde stuk dat ie hapert voor 2 minuten. Daarna kan ik zonder problemen verder naar huis rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Beste Gerrie, Ik denk dat je een 4.0 HO hebt, je zou de foutcodes eens uit kunnen lezen. Het lijkt erop dat als de motor warm wordt er een storing optreed, dat kan van alles zijn. Ik zou niet meteen denken aan ontsteking, maar eerder aan onderdelen die de computer sturen zoals een lambda sonde of andere sensor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 T is een 2.5 van 93. Maar jij denkt dat als de storing bij de ontsteking zou zitten de problemen niet een incident van 2'minuten is maar continu zou moeten optreden? Klinkt logisch.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Hij geeft behalve code 12 en 33 , ook code 21, oxygen sensor or circuit. Welke sensor bedoelen ze daarmee, in t Nederlands ? Hij zit toch net vooraan in de uitlaat? En is dan de sensor kapot, of heb ik een fout in t circuit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Dat is de lambdasonde, Kijk de stekker en bedrading na, als de foutmelding blijft wellicht een nieuwe erin zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Lambdasonde, oke, die vervangen en hopen dat t niet in t circuit zit..? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Het circuit zou dus de bedrading kunnen zijn, stekker van de sonde nakijken en de bedrading. een draadbreuk kan die problemen makkelijk veroorzaken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 3, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Oke, morgen even de bedrading nakijken , en anders de sensor bestellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 3, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2015 Heb je trouwens je stationair probleem al opgelost? Zou goed kunnen dat dit met dezelfde storing van de lambda te maken heeft, als die een verkeerde waarde doorgeeft aan de computer, gaat hij meer lucht bijregelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 4, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2015 Hoi, nee nog niet, loopt nog steeds 1100 toeren. En inderdaad, dat had ik ook al ergens gelezen. Ik heb net gekeken, maar de stekker en kabeltjes zien er goed uit. Wat denk je? Gewoon vervangen? Omdat ie ook die foutcode geeft. Dat is niet voor niets natuurlijk. Heeft t nog zin om eerst de sonde los te draaien en te kijken hoe hij eruit ziet? Of gewoon vervangen en hopen dat dat allebei de problemen oplost? T ding is best prijzig... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2015 Ik weet niet of er in het circuit een zekering zit, bij obd2 wel. Zoek dat eerst even uit, die zou dan in de zekeringkast in de motorruimte moeten zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst June 4, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2015 Zo te googlen is de lambda niet apart gezekerd bij jouw type motor, als je de bedrading doorgemeten hebt en er is geen draadbreuk of andere onderbreking, zou het goed kunnen dat de lambda overleden is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 4, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2015 Ik heb de stekker losgehaald en toen op de zwarte en grijze draad van de sensor gemeten met lopende motor. Ik heb de multimeter op gelijkspanning gezet en op 20 volt. Dan geeft de multimeter een waarde aan die wisselt van 0.04 tot 0.92. Heb ik t dan goed gedaan? En is ie dan overleden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 13, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2015 Hoi, ff een update, gasklephuis schoongemaakt, inclusief sensors. Moer aangedraaid van inlaatspruitstuk. Enkele vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 14, 2015 Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2015 Laat je het even weten als je opgelost is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrie3174 Geplaatst June 19, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2015 Jes, wilde even wachten met reageren en eerst wat ritjes maken. Maar probleem opgelost. De lambda sonde was idd het probleem. Foutcode 21 is ook niet meer teruggekomen. Dus bedankt iedereen. Mag slotje op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.