Spring naar bijdragen

Olie Lekkage Uit Gaatje?


Recommended Posts

Ben net in bezit van Nekaf '60, gereviseerd door Rein Stalp uit Bussum, rijdt als een zonnetje en naar Dutch Jeep Camp geweest door alle kuilen en gaten. indrukwekkend wat Nekaf kan. 

 

Maarrrrrr   de motor lekt uit gaatje achter motor carter. Recht onder bellhouse (?) waar blok aan bak gebout zit, zit een klein gaatje (kleiner dan je pink) op onderste punt (dus tussen de twee beschermingsplaten van blok en bak. Gaatje zit 1 centimeter op bellhouse, dus niet op blok maar op bak.

Op de foto die ik van onder IN het gaatje heb gemaakt, zie je onderdelen zitten. 

 

Waar kijk ik naar, en wat is de lekkage die ik daaruit krijg? 

het lekt klein plasje alleen als de motor goed warm is geweest en houdt dan weer op bij afkoelen.

het lekt niet van tussen de bak en motor (bij de flenzen/bouten)

Het zal motor olie zijn die moet ik regelmatig bijvullen.

 

Kan in de technische documentatie niets vinden, wat is dit??

 

dank alvast,

 

Frank

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben net in bezit van Nekaf '60, gereviseerd door Rein Stalp uit Bussum, rijdt als een zonnetje en naar Dutch Jeep Camp geweest door alle kuilen en gaten. indrukwekkend wat Nekaf kan.

Maarrrrrr de motor lekt uit gaatje achter motor carter. Recht onder bellhouse (?) waar blok aan bak gebout zit, zit een klein gaatje (kleiner dan je pink) op onderste punt (dus tussen de twee beschermingsplaten van blok en bak. Gaatje zit 1 centimeter op bellhouse, dus niet op blok maar op bak.

Op de foto die ik van onder IN het gaatje heb gemaakt, zie je onderdelen zitten.

Waar kijk ik naar, en wat is de lekkage die ik daaruit krijg?

het lekt klein plasje alleen als de motor goed warm is geweest en houdt dan weer op bij afkoelen.

het lekt niet van tussen de bak en motor (bij de flenzen/bouten)

Het zal motor olie zijn die moet ik regelmatig bijvullen.

Kan in de technische documentatie niets vinden, wat is dit??

dank alvast,

Frank

Is dat niet toevallig het gaatje waar een plug in geschroefd moet worden bij doorwadingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...