Spring naar bijdragen

Schakelmechanisme Tussenbak Tj Upgraden?


Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ben (o.a.) bezig met de tussenbak van mijn TJ en heb daarbij eens een blik geworpen op het mechanisme waarmee je de tussenbak in 2H, 4H en 4L zet. Momenteel wil het mechanisme nog niet echt meewerken maar los daarvan ben ik niet echt onder de indruk van het hele mechanisme an sich: al die stangetjes komen niet echt al te solide en betrouwbaar over. Daarom overweeg ik om de hele boel maar gewoon meteen te vervangen/upgraden. 

 

Blijkbaar ben ik niet de enige die dat vindt want er bestaan upgrades voor. Op de US fora is men erg te spreken over bv de upgrade set van Novak:

 

http://www.novak-adapt.com/catalog/shifters/sk2xc.htm

 

Dit lijkt mij op zich ook wel wat, maar met verzendkosten en invoerrechten kom je ergens op EUR 300 uit wat dan wel weer een hoop geld is. Ben er nog niet echt over uit of ik het dat waard vind. Aan de andere kant verwacht ik ook niet dat het veel goedkoper is als ik het iemand hier laat maken voor me. 

 

Nu ben ik vast niet de eerste TJ eigenaar die niet al te gecharmeerd is van dit mechanisme, dus vroeg me af of anderen hier al eens iets aan veranderd hebben en zo ja wat? Zijn er dichter bij huis ook andere/vergelijkbare oplossingen op de markt die ik nog niet ken? En zijn er wellicht mensen met zo'n kitje van Novak die hun mening daarover kunnen geven?

 

Gr,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig weekend heb je nog naast een gewijzigde schakeling gezeten.... recht opstaande pook.....

wat vaak vergeten wordt , is het aanpassen van de schakeling bij het gebruik van een bodylift. De schakeling van de tussenbak draait met een asje tussen de bak en de carrosserie, dit moet netjes recht en spanningsloos draaien.

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig weekend heb je nog naast een gewijzigde schakeling gezeten.... recht opstaande pook.....

wat vaak vergeten wordt , is het aanpassen van de schakeling bij het gebruik van een bodylift. De schakeling van de tussenbak draait met een asje tussen de bak en de carrosserie, dit moet netjes recht en spanningsloos draaien.

Siert.

 

Wellicht dat het nu dan niet mee wil werken omdat de bak iets lager hangt dan normaal (skid plate is onder de jeep vandaag, de hele handel leunt op jackstands nu)

 

Maar toch: ik heb 2 jaar met een skid plate verlaging gereden zonder enige aanpassing aan de tussenbak schakeling, en het werkte altijd prima, tot het van de een op andere dag (terwijl ik op het strand reed) ineens niet meer werkte. 

 

Dus ben toch wat sceptisch of de boel weer helemaal goed werkt zodra de skid plate weer plat tegen het chassis zit straks.

 

Misschien moet ik dat eerst toch maar gewoon uitproberen voor ik iets ga bestellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...