Spring naar bijdragen

Hoi Ik Ben Daan En Ik Ben Een ... Nieuweling ;-)


drvdijk
 Share

Recommended Posts

Nee, geen alcoholist hier ;-) Ik ben Daan en woon komend jaar nog in Amerika. Mijn huidige auto (VW Passat) begint wat slechter te worden, dus ben ik aan het kijken of ik volgend jaar niet een Jeep Wrangler mee wil importeren uit de VS als verhuisboedel.

 

Vroeger hebben mijn ouders in een Wrangler rondgereden (en ik ook toen ik net 18 was), maar verdere 4WD ervaring heb ik nog niet. Ben benieuwd naar tips/tricks voor 4WD rijden en dus nu in eerste instantie specifiek voor het importeren van een Wrangler naar Nederland. Schijnt nogal ingewikkeld te kunnen zijn, met typegoedkeuringen, aanpassingen, regeltjes ... Iemand tips? :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor de link. Ik heb de meeste informatie die ik daar lees gevonden, maar ben blij met een extra bedrijf om een offerte aan te vragen :-)

Het is erg gunstig dat ik vrijstelling voor de BTW, invoerrechten, en BPM kan krijgen :D Maar ik snap de BPM nog niet geheel, als ik een nieuwe auto in Nederland bij de dealer zou kopen, dan krijg ik een prijs te zien voor de auto. Zit de BPM daar standaard al in? Betaalt de dealer die en berekent die die weer door aan de klant? Hier in de US hebben ze er een handje van alle prijzen zonder belasting, extra kosten, etc etc op te geven, dus de auto die voor $10000 bij de dealer staat moet je rustig $12000 voor neerleggen om er daadwerkelijk mee weg te rijden, is dat in NL ook zo met de BPM?

Eerlijk gezegd is een goede reden voor mij een Wrangler te importeren omdat hij simpelweg in Nederland veel duurder is dan hier kn Amerika. Ik kan een 2012 model voor $30000 kopen, terwijl ik 2010 modellen op speurders voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Daan!  

 

De prijs bij voor de nieuwe Jeep bij de dealer is all-in. In de States zijn ze inderdaad stukken goedkoper. Een auto meenemen in de verhuisboedel kan dus interessant zijn. Voor transport en afhandeling hiervan zou je ook eens bij Marlog kunnen informeren. -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...