Spring naar bijdragen

Rem Probleem Rechtsvoor,


inny
 Share

Recommended Posts

Hello,

 

Nou.. t zit niet mee..:

 

Net vandaag de Jeep opgehaald na veel problemen met de krukas-keerring; deze had ik laten vervangen maar was niet goed geplaatst en niet een originele keerring.. nu zit er een originele keerring in. Bij de eerste keer van het plaatsen ook een nieuw druklager maar deze zat (ook) al niet goed, deze heb ik zelf nu goed geplaatst en gesmeerd.

 

Affijn, dat is nu allemaal prima gemaakt maar op de weg terug (een rit van 100 km) na remmen voor een file bleef de rem rechtsvoor hangen (vanuit de auto gezien dan..)

 

Dus bij remmen duikt/trekt de auto naar links.. rem loopt vast en heet, trillen, en rook. zucht.

 

Rem af laten koelen, wiel verwijderd op parkeerplaats en optisch gecontroleerd, paar tikken op de blokken gegeven met een stuk ijzer wat ik bij me had. Rustig via binnenwegen verder de rit vervolgd en af en toe stoppen en voelen voor warmte.. 

 

Thuis nu en meteen maar even checken hoe het zit:

 

Heeft er iemand tips?:

-Remtang vervangen? (ik weet niet welke ik nu heb maar de tang met kunstof cylinder is geen goede denk ik.)

-Cylinder vervangen?

-Meteen de schijf vervangen? (is heet geworden),

-Blokken ook maar vervangen?

 

Bovenstaande aan beide kanten uitvoeren?

 

Tips zijn welkom..

 

Groet Indro

bewerkt door inny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de remklauw in ieder geval gangbaar maken, er zijn revisiesetjes met een nieuwe caliper en rubber.

Ik zou allebei de kanten doen, dan even naar de remblokken kijken, soms is het zo heet dat de remvoering van de grondplaat loskomt.

Als dat allemaal ok is eerst even testen hoe het remgedrag is, waarschijnlijk is de schijf krom en kun je dus ook de schijven vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou met de remmerij vooraan geen risico's nemen en aan beide kanten de caliper vervangen. Heb toevallig dit twee weken geleden ook gehad met de GC. Had al twee nieuwe calipers/klauwen liggen. Deze via het net uit DE laten komen. idd wel je schijven en blokken controleren en bij twijfel vervangen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rookte de remmen ook zo?

 

1939578_693133434116327_4484251276562477

 

1512511_694897537273250_2774634178324859

 

Remcup is van bakaliet oid bij mij was het hoesje beschadigt doordat er een stukje van de cup was afgebroken en kon er prut in komen.

 

Geen risico nemen, links & rechts nieuwe klauwen, die kosten de wereld niet, rond de 75 euro p/stuk. Meteen verse remvloeistof erin en klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thnx Jeepers, morgenochtend check ik de boel.. hoop dat ik eventueel meteen ergens nieuwe klauwen, blokken, schijven en vloeistof kan vinden.. (indien welke dan ook nodig zijn)..

 

Ik hou jullie op de hoogte.. 

 

@Peppijn: rookte behoorlijk.. ik heb een brandblusser standaard bij me en dacht even... haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello,

 

Nou, job done.. maar niet zonder slag of stoot (soms zit het mee..soms zit het tegen..):

 

Allereerst kreeg ik de schijf die warmgelopen was er met geen mogelijkheid af.. uiteindelijk met een moker en goed mikken eraf.

 

Spullen bij Boris besteld: pech: het type remschijf welke nu juist op mijn Cherokee zit niet voorradig en lastig te vinden.

Wel vast remtangen en blokken meegenomen.

 

Vandaag het juiste type schijf bij B&S kunnen ophalen in Tiel.

 

Boel redelijk vlot gemonteerd; naaf goed ingevet, blokken goed ingevet, ontlucht en rondje gereden om de remmen in te remmen..

 

Na 5 minuten stationair weer (!) olie onder uit het koppelingshuis.. wel &^%%$#@!.., ik heb hem net opgehaald nadat de keerring vervangen is.. 

 

@moedeloos aan het worden,

 

Wel bij deze wat foto's van de remmen..

 

Groet.

post-16351-0-92081100-1429397441_thumb.j

post-16351-0-06054300-1429397444_thumb.j

post-16351-0-16098900-1429397446_thumb.j

post-16351-0-97484100-1429397447_thumb.j

post-16351-0-74275500-1429397449_thumb.j

bewerkt door inny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...