Spring naar bijdragen

Vakantie drama's.....


Bart Grand
 Share

Recommended Posts

Vorige week vakantie Gardameer Italie.

De tweede dag denk kijk ff de olieen na, gezien de heen reis zo'n 1300km, dus zoek een vlak stukje weg/parkeer plaatsje op vlak bij het huisje in de bergen (700 meter hoogte) zet motor af en wacht een paar minuten, ineens een soort waterval............. huh.gif

Ja hoor scheur van ca. 5-6cm in de radiator, ach ja het was nog de eerste dus toch al 12 jaar oud.

Maar wat nu (nix bij me van gereedschap) gestart en terug gereden naar het huisje, aangekomen motor stationair laten draaien ca. 5 min. het lekken werd een stuk minder. Maar ja radiator was behoorlijk lek........... sad.gif

Dus toch maar besloten dat rijden op deze smalle steile weggetjes met smalle donkere tunnels (VEEL) te link is ingeval van pech (geen vluchtstrook o.i.d.) dus ANWB gebeld en werd de auto weggesleept.......... sad.gif

Drie (!) dagen later auto terug, met de rekening € 1044,- sad.gifsad.gifsad.gif

Nieuwe radiator(€404,-), waterpomp (€150,-), multiriem en thermostaat. Ook 14 ltr koelvloeistof.

Zijn wel orginele onderdelen omdat de garage die besteld heeft ivm de snelheid van het leveren.

Gelijk de volgende dag eropuit met de auto............. denk check toch ff de olieen nog, JA hoor de motor olie perfect maar de automaat bleek zowat leeg te zijn!! Zijn ze in de garage vergeten na het vervangen van de radiator... Moest ruim een liter bijvullen!!

Later die middag de voor remmen vastgelopen, waarschijnlijk m'n eigen fout ph34r.gif .... was onder de indruk van het uitzicht/landschap in de bergen en tijdens de afdaling (ca. 7 km) te veel geremd ph34r.gif (ja zeg het maar: Bart je bent een @&$#**@)

Dus onze vakantie was snel en heeeel duur. Zijn een week eerder terug dan de planning, we waren er helemaal klaar mee!!!! Gelijk bij B&S een revisiesetje besteld en gister vervangen voor de zekerheid toch maar.

Gelukkig is het hier mooi weer!

Gr.

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Utah@Sep 6 2005, 20:53

Pffff Jezus man.

Ik had het al benauwd toen de olie langs de steekassen kwam.......... laat staan zoiets. sad.gif <div align="right">

We waren dus niet de enige met mankementen op vakantie.

Op de terugweg van Z-Fr , staan we bij het benzine station en zie ik toch wel erg veel olie op het achterwiel van mijne Grand.

Maar ach, geen gekraak dus het eerste de beste hotel opgezocht en alles eens beter bekeken. Druppelt dus wat olie uit dat achterwiel.

VDAB (Belgische wegenwacht) gebeld, vriendelijk meisje, gaat iemand terugbellen.

Belt dus een technisch adviseur. "Mijnheer op de achteras zit een rubberdopje, als u dat er even afhaald dan kunt u nagaan hoeveel olie er nog inzit "

Nou, dat daar niet veel inzat kon ik hem zo wel vertellen wink.gif

Enfin na wat zoekwerk dat rubberdopje gevonden, maar omdat eraf te halen was al een klus, dus maar lekker laten zitten, had er toch geen olie bij kunnen doen zonder de juiste spullen bij de hand. Veel ruimte zit daar niet.

Enfin die man belt even later weer terug met twee adressen van garages in de buurt.

Maar dat zijn van die alle merken jongens. En dat er onderdelen en speciale apparatuur nodig is, was wel duidelijk.

Is er dan geen Chrysler/Jeep/Mercedes in de buurt ?

Ja, 70 km terug.

En slepen jullie mij daar dan even heen ?

Nee, mijnheer alleen naar die andere 2 garages in het dorp.

Goede raad is duur, dus eerst maar even naar onze monteur uit Turnhout gebeld.

Enfin er zal nog wel wat olie inzitten, dus heel rustig die 70 km naar Bourges gereden en die garage gezocht. (Zolang het niet kraakt of andere nare geluiden maakt....)

Vriendelijke man, ja, onderdelen hebben we niet die moeten we bestellen.

"Dit komt bijna niet voor" Het gaat hier dus in eerste instantie om een rubber dichting.

Enfin hij heeft ons naar een Ibis hotel gebracht.

Volgende dag: "er is toch meer kapot dan zo op het eerste gezicht."

Nu was er niet meer kapot maar op die as zit een borg en die moest eraf en dat gaat dan kapot of slaan ze kapot.

En dan is het woensdag 13 july.....

Tent gaat op vakantie tot de dinsdag daarop.

Na 2 dagen Bourges heb je die plaats ook wel gezien.

(Nu heb ik de pest aan openbaar vervoer zeker aan treinen. Zo'n rechtstreekse verbing tussen Antwerpen en Schiphol, stopte toen ergens, met gevolg, gemist vliegtuig.)

Dus Alfaatje gehuurd en terug gereden.

Week later toch maar met de TGV naar Bourges.

Totale kosten reparatie 414 euro.

De andere kosten zullen we maar buiten beschouwing laten want een groot deel wordt terugbetaald door de VTAB.

Om even heel eerlijk te zijn, in Frankrijk hebben we de Grand, volledig standaard, drie dagen gebruikt op een ongelooflijk mooi off-road terrein, waar we de grenzen van deze auto hebben getest. En ik bedoel echt de grenzen.

met de nodige opmerkingen van de organisatie.

Dit allemaal met een geplande trip naar Tunesie of Marocca met deze wagen.

Liever stukken in Z-Fr dan in Marocco of Tunesie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...