johnny Geplaatst September 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2005 Was van plan vandaag mijn achterschokdempers te vervangen, maar helaas! Van de 4 bovenste bevestigingsbouten zijn er 3 afgebroken. Wat nu? uitboren of de schokdempers vastlassen. john Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst September 5, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 5, 2005 Ik zou gaan om een dagje te plannen om ze uit te boren. Daar heb je meer aan als lassen denk ik zo. Maar pas op met boren want als ze net zo hard zijn als de bouten van je voorste draagarmen dan trek alleen voor het boren maar 2 dagen uit. Suc6 met de beslissing en de reparatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst September 6, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 6, 2005 Balen man, Ga jezelf maar even inlezen over de volgende oplossing: http://www.rocklizardfabrications.com/brok...hock_mounts.htm Deze site geeft overigens zeer aardige info vind ik. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KZET Geplaatst September 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 7, 2005 Dit is inderdaad balen, bedenk wel dat als je ze nu vastlast,je de volgende keer meer problemen hebt. Bij mijn wagen heeft een of andere "doet het zelfeverd" de laatste keer een schokbreker vastgelast ......nou ja vastgelast...het lijkt meer aan elkaar gekakt. . Het probleem is dus dat je er met een slijptol niet bijkomt. Dat wordt dus zeker de vloer openslijpen,en niet zo'n klein beetje ook,want een gaatje boren om de positie te bepalen is er niet bij met een vastgelaste schokbreker. Ben benieuwd wat je gaat doen, Als het slijpen wordt,wil je dan de maten opmeten waar ik moet slijpen ? succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
johnny Geplaatst September 8, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 Het wordt slijpen denk ik, als ik de klus heb geklaard, laat ik je de maten wel weten. gr john Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ben XJ Geplaatst September 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 Op www.jeepforum.com zat iemand met hetzelfde probleem. Je zal wel effe het topic moeten opzoeken bij het cherokee forum. Ik heb in ieder geval onthouden dat er enkelen hun vloer openslepen maar dit bleek achteraf totaal overbodig. Veel geluk, en dat forum is trouwens een aanrader!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 klik .com topic Fix your broken rear shock mounts mss heb je er wat aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst September 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 Zeg Beest, ik krijg een deja-vu. Kijk mijn post eens van een paar dagen geleden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 Originally posted by René@Sep 8 2005, 20:20 Zeg Beest, ik krijg een deja-vu. Kijk mijn post eens van een paar dagen geleden <div align="right">← hehehe..........gemist...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst September 8, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2005 Het is toch mooi om te zien dat iedereen wat probeer op te zoeken voor een andere Jeeper René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Heb iets dergelijks al eens bij de hand gehad en lassen is inderdaad geen optie. Wij hebben het als volgt opgelost. -De afgebroken bouten uitboren incluis de bovenliggende moer(9mm) -Moeren M8 aan een stuk draad lassen en boven het uitgeboorde gat houden om vervolgens van onderaf een stuk draadeind M8 met contramoer erin te draaien. Ik weet het, het is een enorm gepiel kost je een dag en levert de nodige kramp op, maar wel de moeite waard alvorens een paar gaten in je vloer te flexxen. Wij hebben het zo opgelost bij een 96'er xj met 2 paar handen. Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
www.jeepie.nl Geplaatst September 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst September 14, 2005 Kan je niet boren en dan met een machine tap M8. Boor 8x0,8+0,1+6.5mm Lock de bout bijvoorbeeld met onderstaande. Is altijd weer los te krijgen. Maar trild niet los. PRODUCTOMSCHRIJVING MESA borgmiddel voor metalen bouten, moeren en schroeven. PRODUCTOMSCHRIJVING Vloeibaar borgmiddel. EIGENSCHAPPEN Temperatuurbestendigheid: Van -50°C tot +150°C. Vochtbestendigheid: goed Chemicaliënbestendigheid: bestand tegen olie en benzine Verouderingsbestendigheid: goed Hoedanigheid: een 1-component anaerobe lijm op basis van methacrylaatester TECHNISCHE GEGEVENS Basisgrondstof : methacrylaatester. Kleur : blauw. Vaste stofgehalte : 100%. Dichtheid : 1050 kg/m3. Viscositeit : 0,5 Pa.s. bij +25°C. Vlampunt : K3 (>55°C). Vullend vermogen : max. 0,2 mm. OPSLAGSTABILITEIT MESA Borgmiddel koel, vorstvrij en goed afgesloten bewaren. Houdbaarheid minimaal 24 maanden. VEILIGHEIDSAANBEVELINGEN N.v.t. VERVOERSCLASSIFICATIE N.v.t. VLEKKEN Vlekken verwijderen met water en zeep. OVERIGE INFORMATIE Deze gegevens zijn gebaseerd op de huidige stand van onze kennis, zij beschrijven echter geen garantie van producteigenschappen en vestigen geen contactuele rechtsbetrekking. Contactpersoon: Dhr E. Matser http://www.mesaproducts.nl E-mail: admin@mesaproducts.nl Tel/fax: 0546-861171 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.