Spring naar bijdragen

Cooper Discoverer St Banden 16 Inch Voor Gc 1998


Richard V8
 Share

Recommended Posts

Ik ben daar ook pas mee bezig geweest.

Het resultaat staat hier: http://www.jeepforum.nl/topic/1551-hoe-ziet-mijn-gc-er-uit-met/page-2#entry320957

Hallo Jofer,

 

Heb je bijdrage gelezen,de banden staan wel vet onder de Cherokee.

 

Volgens mij zit er al verhoging op mijn GC,zit net naar standaard GC's de kijken op MP,als ik die van mij dan zie dan lijkt er meer ruimte te zijn tussen de wielkast en de wielen.(of lijkt dat maar zo?).

 

Zal een foto bijvoegen.

 

Groet,Richard

post-16292-0-12364300-1423257553_thumb.j

post-16292-0-19781400-1423257582_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op mijn foto kijkt en je trekt een lijn denkbeeldig van de onderkant dorpel door naar de achteras dan komt die lijn tussen het hart van de as en de bovenste wielbout uit.

Zo te zien is dat bij jou ook het geval dus ik denk niet dat hij is opgehoogd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even zitten kijken op Google naar banden.

 

Cooper DISCOVERER AT3 OWL
245/70 R16 111T XL OWL

 

Past deze band wel zonder aanpassingen op de GC?

 

Heb er nu pure winterbanden op zitten,Pirelli Scorpion snow.

 

Dus ben alvast opzoek naar andere banden.

 

Volgens de bandensite is deze band(Cooper Discoverer AT3) het hele jaar te gebruiken

 

Heb op verschillende usa site's zeer goede recenties gelezen over deze band.

 

Groet,Richard

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn wel andere banden dan op de foto in je openingspost.

Ja klopt helemaal Jofer.

 

Zou de Cooper Discoverer ST graag willen hebben,maar ga geen 900 euro of meer neer tellen,voor een nieuwe verhogings set.

 

Vind nieuwe banden zeker belangrijk,dus zoek ik banden die standaard passen,zonder aanpassingen..

 

Toen kwam ik de Cooper Discoverer AT3 tegen,zijn ook gewoon toppers!

 

En staan ook super onder de GC.

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt helemaal Jofer.

 

Zou de Cooper Discoverer ST graag willen hebben,maar ga geen 900 euro of meer neer tellen,voor een nieuwe verhogings set.

 

Vind nieuwe banden zeker belangrijk,dus zoek ik banden die standaard passen,zonder aanpassingen..

 

Toen kwam ik de Cooper Discoverer AT3 tegen,zijn ook gewoon toppers!

 

En staan ook super onder de GC.

 

Groet,Richard

Passen deze niet?

http://www.offroadbanden.com/a-35982075/16-cooper-stt/cooper-discoverer-stt-225-75r16/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even zitten kijken op Google naar banden.

 

Cooper DISCOVERER AT3 OWL

245/70 R16 111T XL OWL

 

Past deze band wel zonder aanpassingen op de GC?

 

Heb er nu pure winterbanden op zitten,Pirelli Scorpion snow.

 

Dus ben alvast opzoek naar andere banden.

 

Volgens de bandensite is deze band(Cooper Discoverer AT3) het hele jaar te gebruiken

 

Heb op verschillende usa site's zeer goede recenties gelezen over deze band.

 

Groet,Richard

als je niet het terrein in gaat en je verhoogd budget(2 inch) dan gaat het net, maar voor in het terrein zul je delen van je bumper moeten weghalen

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn ook mooie banden,maar passen die op een originele GC?

 

Bij mijn E38 740i  was het simpel,hoe groter de velg(inch) hoe platter de band 20 inch,had 245-35-20.(omtrek van de velg met band blijft hetzelfde als een 15inch velg met band).

 

En nee geen verhoging op de 7 serie maar zelfs nog iets verlaagd.

 

Ik heb nu 16 inch velgen daar zitten nu 225-70-16 Pirelli's onder,waarom past een andere band in dezelfde maat dan niet?de omtrek blijft toch hetzelfde?

 

En wie kan die 2 inch(6 centimeter)voor mij verhogen?

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zijn ook mooie banden,maar passen die op een originele GC?

Bij mijn E38 740i was het simpel,hoe groter de velg(inch) hoe platter de band 20 inch,had 245-35-20.(omtrek van de velg met band blijft hetzelfde als een 15inch velg met band).

En nee geen verhoging op de 7 serie maar zelfs nog iets verlaagd.

Ik heb nu 16 inch velgen daar zitten nu 225-70-16 Pirelli's onder,waarom past een andere band in dezelfde maat dan niet?de omtrek blijft toch hetzelfde?

En wie kan die 2 inch(6 centimeter)voor mij verhogen?

Groet,Richard

Die banden passen wel op een standaard gc.

Dan hoef je niet op te hogen, standaard is 225/70 dacht ik, de banden in de link die ik stuurde zijn 225/75

Dat scheelt misschien 1cm in hoogte

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jofer,

 

Bedankt voor de info.

 

De Cooper Discoverer STT banden (van jou link)zijn 750mm = 75 cm in diameter,dus velg plus band samen

 

Dus velg 16 inch = 2.54 cm x 16 = 40,64 cm,dan zou de band dus 34,36 cm zijn gedeeld door 2  =  17.18 cm hoog zijn.

 

Net de Pirelli band opgemeten is ongeveer 72 cm in diameter,zou dus ongeveer 3,0 cm schelen met de Dicoverer STT band,gedeeld door 2 ,dan kom ik idd op 1,5 cm  hoogte verschil.

 

Dan scheelt het net wat jij zegt,ongeveer 1 cm,dus zou de Cooper Discoverer STT moeten passen.

 

Groet,Richard

bewerkt door Richard V8
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met MT banden maar ik wil je toch een tip geven.

Ik rij zelf ook iedere dag met MT banden, je moet echter wel je snelheid aanpassen zeker met regen hebben ze minder grip dan AT banden, in de bochten, met accelereren en met remmen.

Ik wil niet bijdehand doen, ik wil alleen niet dat je spijt krijgt van je aankoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is prima zelf te doen......  anders zit Maasbach bij jouw in de buurt.......

zijn blokken die tussen je spiraalveren en de carrosserie plaatst, 2 inch = 5,08 cm

 

zoiets bijvoorbeeld: http://www.rustysoffroad.com/jeep-suspension/jeep-suspension-lift-kits/zj-grand-cherokee-93-98-jeep-suspension-lift-kits/rustys-zj-grand-cherokee-2-budget-boost-special.html

zijn in nederland ook te koop

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je veel ervaring hebt met MT banden maar ik wil je toch een tip geven.

Ik rij zelf ook iedere dag met MT banden, je moet echter wel je snelheid aanpassen zeker met regen hebben ze minder grip dan AT banden, in de bochten, met accelereren en met remmen.

Ik wil niet bijdehand doen, ik wil alleen niet dat je spijt krijgt van je aankoop.

Hallo Jofer,

 

Heb totaal geen ervaring met MT banden,heb nog nooit een 4x4 auto gehad,daarom vraag ik ook zo veel op dit forum,de Cherokee 4x4 is helemaal nieuw voor mij. :blush:

 

Bedankt voor de tip man!

 

Dan ga ik toch voor de Cooper Discoverer AT/3,die hebben wel goede reviews onder alle rij omstandigheden.

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn blokken die tussen je spiraalveren en de carrosserie plaatst, 2 inch = 5,08 cm

 

zoiets bijvoorbeeld: http://www.rustysoffroad.com/jeep-suspension/jeep-suspension-lift-kits/zj-grand-cherokee-93-98-jeep-suspension-lift-kits/rustys-zj-grand-cherokee-2-budget-boost-special.html

zijn in nederland ook te koop

Hallo Just-a-Jeeper

 

Bedankt voor de tip!

 

Waar koop je die lift kit?(hier in Nederland).

 

Ik ben technisch zat,zou het dus zelf wel kunnen doen,maar weet niet hoe je dit moet monteren(is er een handleiding voor?).

 

Dan nog dat ik in een van de drukste doorgaande wegen van Hilversum woon,bij instappen in de GC,rijden ze hier de veters al uit je schoenen vandaan.

 

Kan het hier op straat dus niet doen,heeft iemand wel sleutel ruimte?(hoeft niet voor niets).

 

Alvast bedankt mannen!

 

Groet,Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...