Ed GC Geplaatst September 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 21, 2014 Ik heb een GC 5.2 v8 van 1995 op lpg. De laatste tijd wordt de motor zo heet. Ook bij zware belasting zie ik de temparatuur meter hoger oplopen nog wel binnen de norm maar toch. Kan dit een onstekings kwestie zijn? Moeten kleppen ook gesteld worden, zijn toch hydraulisch? Graag wat advies waar te beginnen. Motor loopt verder goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst September 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2014 In de titel noem je pingelen, in de tekst niet. Wat bedoel je precies. Pingelen op LPG lijkt me sterk, LPG heeft een octaangetal van ca. 110! Heb je een elektrische ventilator en slaat-ie aan? Hoe is de staat van je radiateur (vervuild binnen of buiten)? Gaat je thermostaat bij de juiste temperatuur open? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst September 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2014 Ed, Mijn ZJ pingelt nu ook. Ook op LPG. Maar ik heb al de conclusie getrokken dat het aan de zgn. Plenum Pan Gasket ligt. Ik heb nl. ook een hoog olie verbruik, terwijl er geen lekkage vlekken onder de auto liggen. Ik moet nu alleen nog moed verzamelen om een vervangingsset bij Hughes te bestellen. Heb je misschien ook abnormaal olie verbruik? Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Masis Geplaatst September 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2014 De plenum plate... Als je de boel open hebt, is best wat werk maar wel te doen, zeker meteen de plaat vervangen en niet alleen de pakking. Niet door een originele, maar inderdaad door een verdikte, bijv. van Hughes. Originele is belachelijk dun, trekt zo krom en blaast dan ook de nieuwe pakking eruit. Boutjes kruislings en op moment aantrekken. Wat belangrijk is bij het terugzetten van de intake manifold; meestal wordt er bij zo'n kit ook een pakking geleverd voor de manifold zelf, deze bestaat uit 2 delen, eentje aan de voorkant en een aan de achterkant, is om ook een laagje vloeibare pakking te gebruiken. Zeker in de hoekjes. Zo niet gaat er alsnog olie lekken, en dan rookt/stinkt hij doordat dit op de uitlaat kan komen. Zelf heb ik die pakkingen niet gebruikt en alleen een mooie laag vloeibare pakking gesmeerd.Als je de intake manifold eruit hebt kun je heel makkelijk bij de verdeelkap, misschien de moeite waard om die ook meteen te vervangen. Maar let goed op dat je niet een van de 2 schroefjes in het blok laat vallen, been there done that :frusty: (uiteindelijk gelukkig er wel uit gekregen dankzij Arne).In mijn topic over de ZJ staan geloof ik wel wat foto's van de plenum plate gedeelte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst September 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2014 Masis, Dank je voor de info. Ik zal daar zeker nog even kijken. De klus zelf zie ik trouwens wel zitten. Ik ben alleen wat huiverig voor het bestellen via internet (met creditcard gegevens). Maar goed ik zie t wel. Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst September 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2014 (bewerkt) Hey Jurmic,Je kan ook PayPal gebruiken.PayPal is in principe gewoon een bank die het betalingsverkeer voor je regelt en je kan je gewone bankrekening koppelen. September 23, 2014 bewerkt door Raven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jurmic Geplaatst September 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2014 Hoi Maarten, Misschien moet ik dat maar eens doen, ja. Zeker, als dat veiliger is. Hoeveel belasting (invoerrechten) komen er trouwens nog bovenop? Vr.gr., Jurmic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst September 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst September 23, 2014 (bewerkt) Hou maar rekening met grofweg 26% over aankoopbedrag plus transportkosten. 3 tot 4.5% invoerrechten over aankoopbedrag plus transportkosten 21% btw over aankoopbedrag plus transportkosten plus invoerrechten De transportmaatschappij wil ook nog wel eens een bedrag rond 10 euro rekenen voor 'inklaringskosten' September 23, 2014 bewerkt door Raven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.