Spring naar bijdragen

Motor Wordt Heet En Pingelt Bij Belasting


Recommended Posts

Ik heb een GC 5.2 v8 van 1995 op lpg. De laatste tijd wordt de motor zo heet. Ook bij zware belasting zie ik de temparatuur meter hoger oplopen nog wel binnen de norm maar toch. Kan dit een onstekings kwestie zijn? Moeten kleppen ook gesteld worden, zijn toch hydraulisch?

Graag wat advies waar te beginnen. Motor loopt verder goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de titel noem je pingelen, in de tekst niet. Wat bedoel je precies.

Pingelen op LPG lijkt me sterk, LPG heeft een octaangetal van ca. 110!

 

Heb je een elektrische ventilator en slaat-ie aan?

Hoe is de staat van je radiateur (vervuild binnen of buiten)?

Gaat je thermostaat bij de juiste temperatuur open?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed,

Mijn ZJ pingelt nu ook. Ook op LPG. Maar ik heb al de conclusie getrokken dat het aan de zgn. Plenum Pan Gasket ligt. Ik heb nl. ook een hoog olie verbruik, terwijl er geen lekkage vlekken onder de auto liggen. Ik moet nu alleen nog moed verzamelen om een vervangingsset bij Hughes te bestellen.

Heb je misschien ook abnormaal olie verbruik?

Vr.gr.,

Jurmic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plenum plate... :D

 

Als je de boel open hebt, is best wat werk maar wel te doen, zeker meteen de plaat vervangen en niet alleen de pakking. Niet door een originele, maar inderdaad door een verdikte, bijv. van Hughes. Originele is belachelijk dun, trekt zo krom en blaast dan ook de nieuwe pakking eruit. Boutjes kruislings en op moment aantrekken.

 

Wat belangrijk is bij het terugzetten van de intake manifold; meestal wordt er bij zo'n kit ook een pakking geleverd voor de manifold zelf, deze bestaat uit 2 delen, eentje aan de voorkant en een aan de achterkant, is om ook een laagje vloeibare pakking te gebruiken. Zeker in de hoekjes. Zo niet gaat er alsnog olie lekken, en dan rookt/stinkt hij doordat dit op de uitlaat kan komen. Zelf heb ik die pakkingen niet gebruikt en alleen een mooie laag vloeibare pakking gesmeerd.

Als je de intake manifold eruit hebt kun je heel makkelijk bij de verdeelkap, misschien de moeite waard om die ook meteen te vervangen. Maar let goed op dat je niet een van de 2 schroefjes in het blok laat vallen, been there done that :frusty: :frusty: :frusty: (uiteindelijk gelukkig er wel uit gekregen dankzij Arne).

In mijn topic over de ZJ staan geloof ik wel wat foto's van de plenum plate gedeelte. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou maar rekening met grofweg 26% over aankoopbedrag plus transportkosten.

3 tot 4.5% invoerrechten over aankoopbedrag plus transportkosten

21% btw over aankoopbedrag plus transportkosten plus invoerrechten

De transportmaatschappij wil ook nog wel eens een bedrag rond 10 euro rekenen voor 'inklaringskosten'

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...