Spring naar bijdragen

Bult Op Band


Recommended Posts

zojuist vet afgekeurd op voor apk...waarover sterk mn twijfels...maar 1 ding ikke niet weten:

 

mijn 2004 cherokee LE 3.7 is oa afgekeurd op een bobbel op de linkervoorband...volgens dealer: alle 4 banden vervangen (profielen zijn allemaal nog goed) omdat het een 4wd is...

 

nog los van het feit dat ik merendeel 2wd rijd, maar goed...is dit een terechte opmerking van de garage?

 

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij onzin :lol:

Wel moet er op elke as dezelfde banden zitten. Mocht een bepaalde band niet meer verkrijgbaar zijn, dan is de opvolgende model ook goed voor de APK. Zeker als het profiel van de andere 3 nog goed is zal er vrijwel geen verschil in hoogte zijn, en dus geen rare verschillen voor de aandrijflijn. 20" achter en 16" voor is natuurlijk slecht voor de 4x4.

De dealer wilt ook een hele aandrijfas vervangen van

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

leek mij ook onzin. alle banden nog perfect profiel. nagelnieuw reservewiel. nee, nee...ik citeer: 'tijdens de cursus is ons erop gewezen hier extra aandacht aan te geven dat alle 4 de banden verwisseld moeten worden anders draai je het sperdifferentieel kapot'...

en verder:

Lichtschakelaar moest ook worden vervangen want kon niet/nauwelijks op mistlicht gezet worden...nog een collega erbij, en die zei: staat toch op het pookje??

corrosie op remleidng...is 1 geheel met slangetje, als 1 geheel vervangen....

onduidelijke olielekkage, nader onderzoek waarvandaan...ikke nog nooit iets van gezien danwel gemerkt...o, uhm nou ja, niet heel veel natuurlijk, meer een beetje zweten....jaja....

/trying to switch off 'zwaar-pissed' modus/

bewerkt door thezeeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de APK mag er corrosie op de remleiding zitten, zolang deze maar niet weggevreten is door roest. Maar goed, hier wil je natuurlijk geen risico mee lopen en het is beter dit te vervangen lijkt mij.

Olie zweten is toegestaan, zolang dit er niet echt uit lekt. Is maar goed ook, elke Jeep zweet wel een beetje.

Lichtschakelaar: als deze bijna nooit gebruikt wordt kan dit de eerste paar keer stroef gaan. Als je ze achter aan wilt zetten, moet je de schakelaar bij de dimlichten iets naar buiten trekken zodat de mistlichten voor ook tegelijk aan gaan (schakelaar naar buiten trekken en omhoog schuiven tegelijk). Pas dan kun je hem weer naar binnen duwen om voor uit te schakelen en alleen met mistlichten achter te rijden. Het is niet mogelijk om bij het aanzetten alleen de achterste aan te zetten. Kijk hier even naar, grote kans dat ze hem rechtstreeks willen schuiven op mistlichten achter. (2003 model, misschien is dit bij 2004 weer verandert).

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis: tx! Wb lichtschakelaar i know....de dealer niet.....nam trouwens ook startblokkering overrulesleuteldingetje mee...reactie van de dealer: wat is dat???

@real stranger:tx2! idd andere garagist...ging altijd volledig tevreden naar een ander maar kon daar niet meer terecht wegens sluiting...en omdat ik altijd redelijk laat ben was deze dealert de enige in de directe omgeving waar ik zo snel nog terecht kon...eens maar nooit weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...