Koppert Geplaatst August 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2014 Goedemorgen, Ik heb hier een Dodge (sorry) en ben redelijk hopeloos. De motor is identiek aan een Grand Cherokee. Het probleem is alsvolgt: Niet aanslaan en geen vonk op de bobine. Van het een op het andere moment. Heels soms start ik en slaat ie aan om na seconden abrupt te stoppen De krukas sensor lijkt reeds vervangen. De fout code is 11 krukas (sensorsignaal) en 12 (accu losgeweest). Eergisteren spanningen gemeten op zowel de nokkenas als krukas sensor. Er was toen een constante + (oranje draad) van 4.9 V, een goede massa op de middelste draad en een signaal van 2.8 V op de op de signaaldraad Dit is de nokkenassensor. Op de krukassensor het zelfde verhaal. Gisteren heb ik opeens na dezelfde meting 8.8 V op de oranje constante+, een goede massa en 5 V op en af op de nokkenas sensor als ik de motor start. De stekker van de krukassensor heeft zelfs zonder dat de sensor is aangesloten 4.9 volt op de signaaldraad en ook 8.8 V op de oranje constante+ Wie o wie zegt dit wat en heeft advies? Mvg Dirk-Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst August 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2014 No crank reference signal detected during engine cranking. Intermittent loss of either camshaft or crankshaft position sensor. CKP sensor target windows have too much variation Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst August 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2014 https://sites.google.com/site/thezjpage/zj-diagnostic-trouble-codes-dtc-s Dit is meteen de hele lijst met fout code's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2014 Op de meeste sensors zitten drie draden. -voeding 5 volt -massa -signaal (tussen 0,5V en 5V) 8,8V is veel te veel. Meet je dit op andere sensors ook op de voedingsdraad? Bijvoorbeeld op de gasklep sensor? Is je PCM nog wel goed? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst August 30, 2014 Rapporteren Share Geplaatst August 30, 2014 De krukas sensor lijkt reeds vervangen???? De ervaring leert dat dat toch echt de eerste verdachte is. gewoon vervangen door een nieuwe en dan hier even melden of het opgelost is. Siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koppert Geplaatst September 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 2, 2014 Goedemorgen, Bedankt voor al jullie reacties, Volgens het electrische schema hoor ik op zowel cam als crank sensor een 8 v supply te hebben. De map en tps doen het volgens opgave met 5v. Het is een 60 pins PCM stekker, het iets latere type heeft een 32 pins stekker en ook 5v op de cam en crank sensor. Het vreemde is dat ik de spanning op de signaaldraad niet heb als de PCM is afgekoppeld. Volgens mij komt ie dan dus uit de PCM. De cam sensor heeft 8,8 V en geeft een signaal van 4,9 volt als de motor ronddraait. De ECU heeft als nummer Chrysler p/n 86028347 weet iemand of een 86027430 ook toepasbaar is Groet, Dirk-Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.