Spring naar bijdragen

5.2 Slaat Niet Aan/geen Vonk


Recommended Posts

Goedemorgen,

 

Ik heb hier een Dodge (sorry) en ben redelijk hopeloos.  De motor is identiek aan een Grand Cherokee.

 

Het probleem is alsvolgt:

 

Niet aanslaan en geen vonk op de bobine.  Van het een op het andere moment. Heels soms start ik en slaat ie aan om na seconden abrupt te stoppen De krukas sensor lijkt reeds vervangen.  De fout code is 11 krukas (sensorsignaal) en 12 (accu losgeweest).

 

Eergisteren spanningen gemeten op zowel de nokkenas als krukas sensor. 

 

Er was toen een constante + (oranje draad) van 4.9 V, een goede massa op de middelste draad en een signaal van 2.8 V op de op de signaaldraad Dit is de nokkenassensor.

 

Op de krukassensor het zelfde verhaal.

 

 

Gisteren heb ik opeens na dezelfde meting 8.8 V op de oranje constante+, een goede massa en 5 V  op en af op de nokkenas sensor als ik de motor start.

 

De stekker van de krukassensor heeft zelfs zonder dat de sensor is aangesloten 4.9 volt op de signaaldraad  en ook 8.8 V op de oranje constante+

 

 

 

Wie o wie zegt dit wat en heeft advies?

 

Mvg

 

Dirk-Jan

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

 

Bedankt voor al jullie reacties,  Volgens het electrische schema hoor ik op zowel cam als crank sensor een 8 v supply te hebben. De map en tps doen het volgens opgave met

5v.  Het is een 60 pins PCM stekker, het iets latere type heeft een 32 pins stekker en ook 5v op de cam en crank sensor.

 

Het vreemde is dat ik de spanning op de signaaldraad niet heb als de PCM is afgekoppeld. Volgens mij komt ie dan dus uit de PCM.

 

De cam sensor heeft 8,8 V en geeft een signaal van 4,9 volt als de motor ronddraait.

 

De ECU heeft als nummer Chrysler p/n 86028347  weet iemand of een 86027430 ook toepasbaar is

 

Groet,

 

Dirk-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...