Spring naar bijdragen

Cherokee 2.5L Wordt Heet!


kubbenga
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

een tijdje terug stond ik stil langs de snelweg doordat de temperatuurmeter tot over het rood aangaf.

 

Hij loopt warm in 10 minuten, gooit koelvloeistof uit expansievat boven de 120 graden, alles doorgespoeld en niks kunnen vinden, wie weet waar ik nu moet zoeken? De eerste paar keer zakt de temperatuur weer nadat deze net boven de 100 uitkomt, maar na een stukje rijden blijft het stijgen tot boven de 120, waardoor koelvloeistof eruit wordt gegooid en de auto nog heter wordt...

 

Radiateurdop vervangen (was poreus en pauper...) Thermostaat eruit gehaald, maar hij wordt nog steeds heet!

 

Ik verdenk nu de radiateur maar voordat ik een nieuwe haal, is er hier iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en wat was toen de oplossing?

 

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter bevestiging; het is inderdaad niet elektrisch

 

De waterpomp is onlangs vervangen, daarvoor werd hij ook wel te warm maar niet tot in het rood. De waterpomp spoelde ook door van boven naar beneden, maar van beneden naar boven niet, van beneden pakt hij het water geloof ik toch? Gaat hier misschien wat mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb iets soortgelijks gehad!
Kan geen linkje plakken, dus zoek even op XJ 1998 koelingsprobleem.

Nadat ik allerlei gammele onderdelen vervangen had, bleek uiteindelijk de koppakking de boosdoener te zijn.
Bij hogere toeren werden er uitlaatgassen in de koelvloeistof geblazen waardoor de koelvloeistof eruit geperst werd.
Symptomen waren een tempmeter die opeens in het rood schoot en een overlopend expansievat.

 

Nou moet ik wel toegeven dat de tempsensor, waterpomp en thermostaat ook niet meer helemaal geweldig waren.

En na vervanging van de koppakking is het plastic deel van mijn radiator ook nog eens gescheurd, maar dat staat los van de koppakking.

Mijn advies: Laat een garage even aan je koelvloeistof snuffelen om te checken of er uitlaatgassen in zitten.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...