schneiders Geplaatst July 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2014 Vandaag de voorste krukaskering van een amc 360 vervangen, best een aardige klus want de waterpomp en timingcover gaan eraf. ook de onsteking gaat eruit. Alles schoongemaakt en teruggemonteerd, prima. Alleen bij starten komt de oliedruk niet op, de oliepomp staat leeg. oliefilter eraf gehaald en inderdaad geen olie. Hoe vul ik de pomp handmatig? Door de aansluiting van de druksensor? Hoe laat ik de pomp draaien zonder de motor te starten? Ik weet dat dit probleempje vaker is besproken maar kon vanmiddag toch niet bedenken hoe te handelen. b.v.d. Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst July 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2014 Je kunt de oliepomp aandrijven met een boormachine. Onsteking eruit. Schroevendraaier waar het handvat af is in boormachine steken. Als je aan de onderkant van het tandwieltje van je verdeler kijkt dan zie je hoe de olie pomp wordt aangedreven. Met een zaklampje in de alu behuizing kun je het ook zien. Schroevendraaier in het gat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst July 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2014 Volgens de procedures die ik las heb ik de pomp gevuld met vaseline. Het primen met de boormachine deed ik door een boormachine op een oude ontsteking aan te sluiten. Alleen na de motor revisie moest ik controleren dat de olie uit de stoterstangen kwam om zeker te weten dat de olie bij alle lager(schalen) kwam. In jou geval zit er nog olie. Omdat ik recentelijk ook even mijn oliepomp eraf moest halen, vulde ik alleen de pomp met vaseline. Direct na de start had ik oliedruk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst July 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2014 Dank voor jullie advies, Ik heb een oude onsteking gesloopt en het tooltje gemaakt, zal ik als het nieuwe oliefilter binnen is de pomp vol vaseline smeren en dan de pomp aandrijven met het tooltje. Is het zinvol om de nieuwe filter met olie te vullen? Ik kreeg dat advies, maar het is een beetje rommelig monteren dus als het niet nodig is............ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst July 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2014 Olie filter zit idd nogal schuin. Heb deze onlangs ook vervangen bij mijn 360 en kon deze toen half vol doen en niet morsen Indien mogelijk doe ik die altijd vol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marco Fennema Geplaatst July 13, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2014 Oliefilter heb ik er leeg opgezet. Nu je met de boormachine gaat primen zal je zien dat je heel snel olie gaat rondpompen. Evt 1 kleppendeksel eraf halen, zie je het zo uit de stoterstangen stromen. Ziet er iemand in de wagen dan schiet je oliedruk op de meter omhoog. Overigens mooi moment om met plastigauge de marge tussen de onderkant van de tandwielen in de pomp en de onderkant pomp te meten. Evt inslijt sporen weg te polijsten op deze grondplaat en/of met div dikte pakkingen een zo hoog mogelijke druk te maken. Binnen de marges natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst July 14, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2014 Vanochtend de pomp volgezet met vaseline en gelijk oliedruk, loopt weer super. dank voor alle input. Frank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts