Spring naar bijdragen

chassis TJ met body YJ


Allamo
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik zit met de volgende vraag. Past de body van een YJ op de chassis van een TJ. Ik zou nl een YJ op spirale veren willen zetten om iets comfortabeler te rijden. Ik weet dat je conversiekits kunt kopen voor een YJ maar ik heb de pech in Belgie te wonen en dus moet ik jaarlijks naar de keuring(voorlopig toch nog) en in sommige stations doen ze daar moeilijk over. Ik wil er een body van een YJ op zetten omdat een TJ niet in lichte vracht om te vormen is omdat de afstand van de laadruimte niet haalbaar is. Van een YJ wel dus.... .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is volgens mij ook wel TE passen, maar ga je die dan inschrijven als YJ of TJ?

YJ -> heeft spiraalveren, dus kan niet

TJ -> heeft geen PVG nummer als Lichte Vracht, dus aanvraag als alleenstaand geval, toestemming van Jeep nodig, maar dat geven ze niet voor een TJ als lichte vracht...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort door de bocht:

Het kan wel maar je moet 9 van de 11 bodymounts op het chassis verplaatsen waaronder die onder je laadbak en die onder je grill.

Daarbij moet je alles van je TJ laten schieten, motorkap, voorraamframe, deuren, spatborden 't wil allemaal niet passen op een YJ....

Maar volgens mij heeft Jeepertje gelijk met zijn opmerking dat ze bij jullie in België niet in deze "truc" trappen om hem zo op lichte vracht te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...