Spring naar bijdragen

46Re Automaat Blijft In 2 De Versnelling


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Mijn 46RE automaat (1998 Jeep Grand Cherokee 5.9) blijft in 2 de versnelling.

Als ik de shifter op D zet, vertrekt ie in 2 de versnelling en blijft daar.

Als ik de shifter in 1 of 2 zet, doet ie wat ie moet doen.

Achteruit werkt prima.

Automaat heeft 300km geleden nieuwe ATF4+ olie en een nieuwe filter gekregen. Spanbanden zijn toen ook gesteld. Ook werd de koppelomvormer vervangen en de oliepomp voorzien van nieuwe dichtingen.

Heeft er iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken?

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert, misschien heb je hier iets aan ?  Ik verdenk puntje 11 en 12 ....

 

NO 3-4 UPSHIFT:

 

1. Dash O/D Switch In OFF Position. 1. Turn control switch to ON position.


2. Overdrive Circuit Fuse Blown. 2. Replace fuse. Determine why fuse failed
and repair as necessary (i.e., shorts orgrounds in circuit).


3. O/D Switch Wire Shorted/Open Cut.3. Check wires/connections with 12V test
lamp and voltmeter. Repair damaged or loose wire/connection as necessary.


4. Distance or Coolant Sensor Malfunction.4. Check with DRB scan tool and repair or replace as necessary.


5. TPS Malfunction. 5. Check with DRB scan tool and replace if necessary.


6. Neutral Switch to PCM Wire Shorted/Cut. 6. Test switch as described in service section and replace if necessary. Engine no start.


7. PCM Malfunction. 7. Check with DRB scan tool and replace if necessary.


8. Overdrive Solenoid Shorted/Open. 8. Replace solenoid if shorted or open and repair loose or damaged wires (DRB scan tool).


9. Solenoid Feed Orifice in Valve Body Blocked. 9. Remove, disassemble, and clean valve body thoroughly. Check feed orifice.


10. Overdrive Clutch Failed. 10. Disassemble overdrive and repair as needed.


11. Hydraulic Pressure Low. 11. Pressure test transmission to determine cause.


12. Valve Body Valve Stuck. 12. Repair stuck 3-4 shift valve, 3-4 timing valve.


13. O/D Piston Incorrect Spacer. 13. Remove unit, check end play and install correct spacer.


14. Overdrive Piston Seal Failure. 14. Replace both seals.


15. O/D Check Valve/Orifice Failed. 15. Check for free movement and secure assembly (in piston retainer). Check ball bleed orifice.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hetzelfde met mijn GC 5.9, blijft ook in zijn tweede trap staan bij optrekken vanuit stilstand en schakelt soms raar. Ik heb zelf een uitleeskastje en er kwamen 3 foutcodes uit.

P1762 governor pressure sensor

P1763 governor pressure sensor voltage to high

Nog een code die op de output speed sensor kwam.

 

Als je deze code intypt op google blijkt het een veel voorkomend probleem bij de 46re, hier is een gemodificeerde set voor te koop met een heavy duty governor sensor, een governor solenoid oftewel de transducer, een output speed sensor en een lock up en overdrive solenoid, pakkingen en automatenbakfilter..

 

Ik heb deze 4 dagen geleden besteld op e/bay, kosten zijn 160 euro inclusief verzenden. Er komt nog wel btw en invoer bij.

 

Vervangen is heel goed zelf te doen, oliepan eronderuit, filter losschroeven en dan kom je er zo bij, ik zal als alles binnen is foto's maken van het vervangen.

 

Succes

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...