Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Dag forumleden, even een vraagje.

Het check engine lampje gaat steeds branden van onze ZJ 5.2 uit 96.

Via de scantool uitgelezen en die geeft aan P0207 Injector Circuit/Open Cyinder 7

Ik heb m inmiddels een aantal keer gereset.

De motor loopt verder volgens mij op 8 cylinders.

Kan ik dit zelf verhelpen met hulp van jullie of moet ik ermee naar de garage.

Ik woon in Dronten.

Alvast bedankt. Wouter. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je heb alleen een injector simulator als je een LPG installatie hebt. Deze is alleen in gebruik op de LPG stand, in benzine is deze buiten werking. 

Mocht je LPG installatie hebben is het eenvoudig te controleren of het de injector simulator is, op benzine zou de storing weg moeten blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Moderator, vandaag om en om de stekker los gehad, Hij loopt keurig op 8 cylinders. Na elke losse stekker schommelt de motor een beetje, maar als de stekker weer contact maakt, dan loopt ie goed.

Contacten ingespoten met WD40. Daarna gaf ie P0204, en dan P0207. Ik erase ze steeds. Komt het misschien doordat er met de auto een tijdje niet is gereden? Volgens de garage niet iets om me druk over te maken.

Hoor graag jullie mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P0207 lijkt met toch duidelijk genoeg. Dit is de storingscode voor een open of kortgesloten circuit van de injector op de 7e cilinder. Ik zelf zou dat vervelend vinden, en op zoek gaan naar de storing. Kabelbreuk, injector, stekkers enz. 

 

Als jij dat zelf geen probleem vindt, lekker blijven rijden dan. Echt kwaad kan het niet. Van je garage begrijp ik het advies niet......   :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag heren, bedankt voor het "positief" :thumbsup: meedenken. Probleem is denk ik opgelost. Omdat de auto een tijdje geschorst is geweest en stil heeft gestaan, was dit waarschijnlijk de oorzaak.

Hij loopt weer als een zonnetje, de jeep gelukkig en de baas, :lol: en geeft geen foutmelding meer. Lang leve WD40. Dus er was niets mis met het advies van de garage :rolleyes: Deze garage wil je in ieder geval niet zomaar op kosten jagen. Dat maak je wel anders mee bij de stealer.

Gegroet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...