Spring naar bijdragen

Twinny load als Reservewieldrager


Recommended Posts

Hallo,

Ik zat er eens over na te denken, maar mag je een een twinny load als Reservewieldrager gebruiken?

Want wat voor gevaar zit er in als je bij iemand achterop knalt die er fietsen op heeft staan of dat je er een band met wheelcover aan hebt hangen??

Misschien dat iemand op dit forum eral eens na heeft geinformeerd.

Want dit is altijd nog goedkoper dan om een speciale constructie te maken om het reservewiel achterop te hebben he.

En ik beschik nou eenmaal over een mooie wheelcover en vind het eigenlijk zonde om hem nu in de auto om te band te showen.

Ik hoop een leuke reaktie tegemoet te komen.

Groeten,

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie@Aug 20 2005, 21:37

ik kan me geen reden verzinnen waarom je niet een reserve wiel op je fietsendrager mag monteren, maar als ik het goed heb kun je dan je trekhaak niet meer gebruiken, of is dat geen probleem?

<div align="right">

Over die trekhaak, nee dat klopt. Maar als je die nodig hebt, dan kun je bv de band weer in de auto doen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rolleyes.gif MMMMHH, hier zat ik ook al over te brainstormen.

Er zijn trouwens genoeg twinny loads te krijgen op marktplaats.

Mischien een kleine modificatie(platform wegzagen, bevestiging voor je reservewiel aanlassen, het mooiste zou zijn zoveel mogelijk rechts uit het midden zodat je kentekenplaat nog zichtbaar blijft.

Wie heeft hierover nog ideen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Aug 21 2005, 21:53

twinnyload idee laten varen

wel leuk......idee, extra ruimte in je kofferbak.

alleen kloten waneer je in de kofferbak moet om die extra ruimte te benutten

met een twinnyload op je trekhaak

<div align="right">

De nieuwere types zijn allemaal voorzien, dat je ze na voren kunt klappen, als je bv de kofferbak inmoet. Dus dat is geen probleem.

Verder als je de trekhaak nodig hebt, wat maakt het dan uit, als de twinnyload eraf moet, je ziet het wiel toch niet.

Over het kenteken, op elke twinnyload zit een kenteken dus dan maakt ook al niet uit.

Morgen zal ik eens bij het RDW gaan informeren of zoiets mag in NL.

Over zo'n roofrek boven op de auto is een optie, maar niet voor mij want dan kan ik nog mijn mooie wheelcover niet showen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Vandaag heb ik eindelijk eens het RDW gebeld.

En je mag een twinnyload gebruiken als reservewieldrager, als je het wiel maar goed vast monteert.

Ik zal nu zelf opzoek gaan naar een goede stevige kantelbare twinnyload waar ik het wiel makkelijk op kan monteren. En zal er een foto van maken.

Alvast bedankt voor de diverse andere foto's, maar dat lijken me toch allemaal onhandige dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by acro@Sep 2 2005, 08:31

Staat nu een kantelbare in de aanbieding bij de GAMMA. 69,= euro.

aanbieding_4.jpg

<div align="right">

Ik heb van de week al bij de gamma gekeken, alleen vergeleken met de foto is het een afwijkend model, deze op de foto leek me nog wel een aardig ding, maar toen ik hem bij de gamma zag viel hij toch tegen omdat het niet overeen kwam met de foto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...