Spring naar bijdragen

CJ-7 project


jeepertje
 Share

Recommended Posts

DON'T TRY THIS AT HOME :!: :!: :!:

001%20Don

Assen wat laten flexen om de plaatsen van de schokbrekers, remleidingen en bumpstops te bepalen

002%20Assen%20wat%20laten%20flexen,%20voor%20de%20schokbrekers,%20bumpstops%20en%20remleidingen.jpg

Hoekverschil voor- en achteras

003%20Hoekverschil%20voor-%20en%20achteras.jpg

Vooraan uitgeveerd

004%20Vooraan%20uitgeveerd.jpg

Vooraan ingeveerd

005%20Vooraan%20ingeveerd.jpg

Achteraan uitgeveerd

006%20Achteraan%20uitgeveerd.jpg

Achteraan ingeveerd

007%20Achteraan%20ingeveerd.jpg

Schokbrekers achteraan passen

008%20Schokbrekers%20achteraan%20passen%20.jpg

009.jpg

Bumpstops opmeten

010%20Bumpstops%20opmeten.jpg

Schokbrekers vooraan passen

011%20Schokbrekers%20vooraan%20passen.jpg

012.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winchplaat van m'n TJ aangepast

001%20Winchplaat%20(TJ)%20aangapast.jpg

003.jpg

Nieuw steun voor stuurhuis (wordt vervolgt)

004%20Nieuwe%20steun%20stuurhuis%20aan

005.jpg

Onderkant Body na zinklaag (95% droge film)

01%20na%20zinklaag%20(95%25%20in%20droge%20film).jpg

02.jpg

Twee componenten, 1 deel harder

001%20Twee%20componenten,%201%20deel%20op%206,7%20harder.jpg

vermengen met 6,7 delen Epoxy coaltar

002%20vermengen%20met%20de%20epoxy%20coaltar.jpg

Bewerkingstijd is 40 minuten, dus stukjes van 0,3 liter gedaan

003%20Bewerkingstijd%20is%2040%20min,%20dus%20stukjes%20van%200,3L%20gedaan.jpg

004.jpg

Tweede etappe

005%20tweede%20etappe.jpg

006.jpg

Eerste laag gedaan

007%20eerste%20laag%20gedaan.jpg

008.jpg

Binnenkant ook al een stukje gedaan

009%20Binnenkant%20ook%20al%20een%20beetje%20gedaan.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skidplate moet aangepast worden, want door de grote hoek, raakt de voorste aandrijfas

011%20skidplate%20moet%20aangepast%20worden%20want%20de%20voorste%20cardanas%20raakt.jpg

Nieuw stukje

012%20nieuw%20stukje.jpg

013.jpg

014.jpg

1,5cm meer naar buiten en naar beneden had ik nodig

015%201,5cm%20meer%20ruimte%20beneden%20en%20naar%20buiten.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

Steunen bevestigd om uitlaat op te hangen

019%20Steunen%20gemaakt%20om%20de%20uitlaat%20aan%20te%20bevestigen.jpg

Dit waren de foto's sinds het begin van de werken op 13 april 2005.

Nu zal het een tijdje duren voor de volgende updates...

Momenteel ben ik bezig met het reviseren van de versnellingsbak, begin volgende maand laat ik het chassis zandstralen en galvaniseren, en ik hoop half oktober terug aan de opbouw te kunnen beginnen, zodat ik begin november kan rijden...

Groeten,

Geert

(dat we maar snel enkele maanden verder zijn, IK WIL RIJDEN)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Omdat ik de schuur niet langer meer kan gebruiken heb ik besloten m'n CJ opnieuw te monteren zoals ik die gekocht had, maar dan zonder de bodylift.

Zaterdagnamiddag begonnen aan de opbouw, en de dinsdagmorgen was m'n Jeepje gekeurd smile.gif

Op die manier kan ik terug sparen om eerst mijn eigen garage te bouwen.

Ik hoop deze zomer m'n werkplaats te kunnen bouwen, zodat ik in september opnieuw aan dit project verder kan doen.

Om alles te verhuizen van de schuur naar mijn woonplaats heb ik besloten een driehoeksbeugel te maken. Deze zou ook later nog kunnen nuttig zijn.

Bevestigingspunten voor de driehoeksbeugel aan het chassis

001%20Twee%20bevestigingspunten%20gemaakt%20voor%20driehoeksbeugel%20.jpg

002.jpg

Assen en driehoeksbeugel gemonteerd, klaar voor een proefritje

004%20Assen%20gemonteerd%20en%20klaar%20voor%20een%20testritje.jpg

005.jpg

Op die manier de fuseehoek kunnen bepalen (na 2 pogingen)

Zo lijkt m'n TJ wel op een lowrider lol

006%20Na%20twee%20pogingen%20om%20de%20fuseehoek%20van%20de%20vooras%20optimaal%20te%20krijgen,%20is%20de%20testrit%20geslaagd.jpg

007.jpg

008.jpg

Opnieuw gedemonteerd, chassis, winchplaat en beschermplaat versnellingsbak laten zandstralen, klaar voor het thermisch verzinken

001%20Het%20chassis,%20winchplaat%20en%20de%20beschermplaat%20van%20de%20versnellingsbak%20na%20het%20zandstralen.jpg

Chassis, winchplaat en beschermplaat komen uit het zinkbad van 450°C (er zaten ook nog andere werkstukken in het bad)

002%20Het%20Chassis,%20winchplaat%20en%20beschermplaat%20komt%20uit%20het%20verzinkbad%20van%20450%20graden.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006%20Na%20het%20thermisch%20verzinken.jpg

Assen opnieuw gemonteerd om te verhuizen

001%20Assen%20opnieuw%20gemonteerd,%20want%20alles%20moet%20verhuisd%20worden%20.jpg

De driehoeksbeugel, met als zekering nog een sleepkabel

002%20Droehoeksbeugel,%20met%20als%20zekering%20nog%20een%20sleepkabel.jpg

Lichtplaat gemonteerd

003%20Lichtplaat%20gemonteerd.jpg

En klaar voor de rit

004%20En%20klaar%20voor%20de%20verhuis.jpg

De volgende update zal dus zeker 6 maanden moeten wachten, tenzij ik een sponsor gevonden heb (hint)

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...