Fred1970 Geplaatst August 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2005 Heb een CJ7 uit 1977, stond wat doorgezakt naar links. Gebruikt standaard setje op de kop getikt. Wat bleek. de oude voorveren lijken wel 2 inch hoger. Achter zijn gelijk aan het standaard setje. Ik vind de veerweg nu wel heel erg kort. zo,n 1,5 cm van vooras tot aan stootrubber. Zie ik het nou goed en zijn deze veren ook einde verhaal??? De vraag is dus eigenlijk: Hoeveel moet de tussenruimte zijn tussen de vooras en de stootrubber bij standaard veren? Haynes bied geen antwoord hierop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2005 Hmm.. lastige vraag... Maar is het niet zo, dat de stootrubbers of hun aanslagen aangepast zijn aan de verhoogde veren die er eerst onder zaten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst August 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2005 Hey, Het nut van zo'n stootrubber is tegengaan dat de (grotere) banden tegen de wielkassen aanlopen en de schokbrekers tever indrukken. Om de juiste lengte te bepalen moet je eens flexen (wielen laten inveren) totdat je wielen juist niet aanlopen in de wielkasten en zodanig dat de schokbrekers niet te veel ingedrukt zijn. Wel een veiligheid van 1 a 2cm in acht nemen, aangezien de rubber bumpstop ook nog gaat inveren. Om een voorbeeld te hebben, hier twee foto's van de achteras van m'n CJ. Wiel laten inveren zodat ie juist de kas niet raakt, of de schokbreker einde koers is : Hier moet ik dus de bumpstop een 15 a 16cm lager monteren... Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.