Spring naar bijdragen

vering doorgezakt???


Recommended Posts

Heb een CJ7 uit 1977, stond wat doorgezakt naar links. Gebruikt standaard setje op de kop getikt. Wat bleek. de oude voorveren lijken wel 2 inch hoger. Achter zijn gelijk aan het standaard setje. Ik vind de veerweg nu wel heel erg kort. zo,n 1,5 cm van vooras tot aan stootrubber. Zie ik het nou goed en zijn deze veren ook einde verhaal???

De vraag is dus eigenlijk: Hoeveel moet de tussenruimte zijn tussen de vooras en de stootrubber bij standaard veren?

Haynes bied geen antwoord hierop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Het nut van zo'n stootrubber is tegengaan dat de (grotere) banden tegen de wielkassen aanlopen en de schokbrekers tever indrukken.

Om de juiste lengte te bepalen moet je eens flexen (wielen laten inveren) totdat je wielen juist niet aanlopen in de wielkasten en zodanig dat de schokbrekers niet te veel ingedrukt zijn. Wel een veiligheid van 1 a 2cm in acht nemen, aangezien de rubber bumpstop ook nog gaat inveren.

Om een voorbeeld te hebben, hier twee foto's van de achteras van m'n CJ.

Wiel laten inveren zodat ie juist de kas niet raakt, of de schokbreker einde koers is :

002%20Assen%20wat%20laten%20flexen,%20voor%20de%20schokbrekers,%20bumpstops%20en%20remleidingen.jpg

Hier moet ik dus de bumpstop een 15 a 16cm lager monteren...

010%20Bumpstops%20opmeten.jpg

Suc6,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...