Spring naar bijdragen

4.0 Blok Wil Niet Verder Op Automaat


Recommended Posts

Hoi, ik zal even precies uitleggen hoe en wat.

Ik heb een op knapper jeep xj 1993 gekocht zonder motorblok,

Nu heb ik een 4.0 gekocht (zat er ook in) toen hebben wij de motorblok netjes klaargemaakt,

Koppelomvormer erop gemonteerd en toen probeerde wij hem in de jeep te hangen dat lukt...

Alleen er blijft ongveer 4 cm tussen de automaat en motor zitten en lukt bijna niet om hem verder te krijgen lijk mij de prijs die niet lekker in de koppelomvormer wil zitten.. daarom heb ik hem een beetje los gebout.. voor meer speling. Maar iemand tips hoe ik dit kan oplossen, of wat doe ik verkeerd? Het enige probleem is dat de motor er nu niet snel uitgehaald kan worden vanwege andere plek van de auto. Alvast bedanktpost-8746-0-92562200-1394973369_thumb.jppost-8746-0-48277900-1394973352_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik goed, heb je eerst de koppelomvormer op de flexplate gemonteerd?

Juiste manier is deze eerst op de automaat te monteren en eens de motor en automaat aan elkaar zitten dien je nog de koppelomvormer te bevestigen tegen de flexplate...

Lijkt dus dat de nokken voor de oliepomp niet in elkaar zitten.

Je kan proberen je krukas (lees koppelomvormer) telkens iets te verdraaien in de hoop dat ie op de oliepomp goed komt te zitten.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik goed, heb je eerst de koppelomvormer op de flexplate gemonteerd? Juiste manier is deze eerst op de automaat te monteren en eens de motor en automaat aan elkaar zitten dien je nog de koppelomvormer te bevestigen tegen de flexplate... Lijkt dus dat de nokken voor de oliepomp niet in elkaar zitten. Je kan proberen je krukas (lees koppelomvormer) telkens iets te verdraaien in de hoop dat ie op de oliepomp goed komt te zitten. Geert

Inderdaad, koppelomvormer eerst op de bak, bak eronder en dan de koppelomvormer aan de flexplate bouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...