maikeejeeper Geplaatst March 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 Hoi, ik zal even precies uitleggen hoe en wat. Ik heb een op knapper jeep xj 1993 gekocht zonder motorblok, Nu heb ik een 4.0 gekocht (zat er ook in) toen hebben wij de motorblok netjes klaargemaakt, Koppelomvormer erop gemonteerd en toen probeerde wij hem in de jeep te hangen dat lukt... Alleen er blijft ongveer 4 cm tussen de automaat en motor zitten en lukt bijna niet om hem verder te krijgen lijk mij de prijs die niet lekker in de koppelomvormer wil zitten.. daarom heb ik hem een beetje los gebout.. voor meer speling. Maar iemand tips hoe ik dit kan oplossen, of wat doe ik verkeerd? Het enige probleem is dat de motor er nu niet snel uitgehaald kan worden vanwege andere plek van de auto. Alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 Lijkt mij dat de koppelomvormer niet ver genoeg in de automaat zit (2 nokken oliepomp) of dat er nog een lager in de krukas zit van een ingaande as van een manuele versnellingsbak... Suc6, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst March 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 Lees ik goed, heb je eerst de koppelomvormer op de flexplate gemonteerd? Juiste manier is deze eerst op de automaat te monteren en eens de motor en automaat aan elkaar zitten dien je nog de koppelomvormer te bevestigen tegen de flexplate... Lijkt dus dat de nokken voor de oliepomp niet in elkaar zitten. Je kan proberen je krukas (lees koppelomvormer) telkens iets te verdraaien in de hoop dat ie op de oliepomp goed komt te zitten. Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maikeejeeper Geplaatst March 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 De koppelomvormer hoorde bij de automaat, was nog van het ouwe blok. En ik had het op het vliegwiel gemonteerd. Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst March 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 De Koppelomvormer past maar op 1 manier op je vliegwiel. Aangezien je hem nu al op je vliegwiel hebt zitten zou ik hem even merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst March 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 16, 2014 Lees ik goed, heb je eerst de koppelomvormer op de flexplate gemonteerd? Juiste manier is deze eerst op de automaat te monteren en eens de motor en automaat aan elkaar zitten dien je nog de koppelomvormer te bevestigen tegen de flexplate... Lijkt dus dat de nokken voor de oliepomp niet in elkaar zitten. Je kan proberen je krukas (lees koppelomvormer) telkens iets te verdraaien in de hoop dat ie op de oliepomp goed komt te zitten. Geert Inderdaad, koppelomvormer eerst op de bak, bak eronder en dan de koppelomvormer aan de flexplate bouten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.