Spring naar bijdragen

crankshaft


Recommended Posts

Hoi Jeepers, heb nu nog naar dealer gebeld voor prijs opgave voor een een evt. nieuwe computer ohmy.gifdry.gif , was toch benieuwd tongue.gif

Schrok wel ff gaat van 700 tot over 2000 euro,s laugh.gif

Na wat te hebben uitgelegd aan magazijn man /monteur (alweer) kreeg ik te horen dat die comp. bijna noooit stuk gaat, eerder kans op krukas sensor(crankshaft met hal gever) , maar ja bijna nooit .

Het is wel zo dat een computer niet teruggeven kan worden als het er niet aan ligt sad.gifsad.gif ,

Een crankshaft sensor voor een GC 4.0 van 93 zou ca. 75euro kosten ong,

Bij de bastings kan ik een comp. voor ca. 200 euro laten komen ,ook niet teruggeven als het er niet aan ligt, inTilburg Jeepparts 250 euro,zelfde voorwaarden allicht cool.gif ,is ook wel logisch hoor.

Ga nu weer twijfelen of ik comp,. laat komen .

ga denk eerst eens de sensor er af proberen te halen (iemand al eens gedaan bij 4,0 GC??) laat ff weten wat men ervan vind,

Leer zo wel steeds bij ,dat wel laugh.giflaugh.gif

zeg maar zo; learning all the time ,, wacko.giffrusty.giffrusty.gifrolleyes.gif

Het zou eigenlijk mooi zijn als ik computer had om te vergelijken,,sombody???? cool.gifcool.gifwink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De dealer was er volgens mij weeral naast, het is geen halgever maar een inpulsgever die op de krukas gemonteerd is bij een 4.0l.

Deze sensoren kan je zelf gemakkelijk uitmeten, doe maar is een search op het forum ik heb beide al eens uitgelegd hoe te meten met multimeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Aug 17 2005, 15:01

De dealer was er volgens mij weeral naast, het is geen halgever maar een inpulsgever die op de krukas gemonteerd is bij een 4.0l.

Deze sensoren kan je zelf gemakkelijk uitmeten, doe maar is een search op het forum ik heb beide al eens uitgelegd hoe te meten met multimeter.

<div align="right">

Kan het ook wel niet goed begrepen hebben , ze komen met zoveel info dat het voor een .zeg maar leek niet te volgen is ,, ga nog ff met sensor aan de gang , voordeel is dan dat die door te meten valt en wellicht uit te sluiten valt of net niet , zou dan oplossing kunnen zijn , wacht nog ff met comp. in ieder geval nu,is er ook zo op te zetten ,een peace off cake , zogezegd wink.gifhuh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 19:10

Ik zou alleen niet weten waarom het motor diagnose lampje bij een defecte sensor niet zou branden.... 

Toch weer een geval van "roep eens iets, ik ben dealer"??? huh.gif <div align="right">

laat mij ook es iets roepen, ook al ben ik geen dealer:

controleer ook es je CAMshaft position sensor, onderin de verdeler. Da's ook wel een belangrijk onderdeel, maar moeilijker te vervangen dan de Cranksh.pos.sens. Die floep je er zo uit laugh.giflaugh.giflaugh.gif :als je geen gespierde armen hebt, langs boven of onder, tegen het schutbord, steek je hand tussen de remcil. en de motor, neem een steeksleuteltje mee en probeer langs de schakelkabel het boutje los te draaien.....

Voor de CAM sh.pos.sens. moet de verdeler eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 19:10

Ik zou alleen niet weten waarom het motor diagnose lampje bij een defecte sensor niet zou branden.... 

Toch weer een geval van "roep eens iets, ik ben dealer"??? huh.gif <div align="right">

laat mij ook es iets roepen, ook al ben ik geen dealer:

controleer ook es je CAMshaft position sensor, onderin de verdeler. Da's ook wel een belangrijk onderdeel, maar moeilijker te vervangen dan de Cranksh.pos.sens. Die floep je er zo uit laugh.giflaugh.giflaugh.gif :als je geen gespierde armen hebt, langs boven of onder, tegen het schutbord, steek je hand tussen de remcil. en de motor, neem een steeksleuteltje mee en probeer langs de schakelkabel het boutje los te draaien.....

Voor de CAM sh.pos.sens. moet de verdeler eraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...