JOHN GRAND Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Hoi Jeepers, heb nu nog naar dealer gebeld voor prijs opgave voor een een evt. nieuwe computer , was toch benieuwd Schrok wel ff gaat van 700 tot over 2000 euro,s Na wat te hebben uitgelegd aan magazijn man /monteur (alweer) kreeg ik te horen dat die comp. bijna noooit stuk gaat, eerder kans op krukas sensor(crankshaft met hal gever) , maar ja bijna nooit . Het is wel zo dat een computer niet teruggeven kan worden als het er niet aan ligt , Een crankshaft sensor voor een GC 4.0 van 93 zou ca. 75euro kosten ong, Bij de bastings kan ik een comp. voor ca. 200 euro laten komen ,ook niet teruggeven als het er niet aan ligt, inTilburg Jeepparts 250 euro,zelfde voorwaarden allicht ,is ook wel logisch hoor. Ga nu weer twijfelen of ik comp,. laat komen . ga denk eerst eens de sensor er af proberen te halen (iemand al eens gedaan bij 4,0 GC??) laat ff weten wat men ervan vind, Leer zo wel steeds bij ,dat wel zeg maar zo; learning all the time ,, Het zou eigenlijk mooi zijn als ik computer had om te vergelijken,,sombody???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 De dealer was er volgens mij weeral naast, het is geen halgever maar een inpulsgever die op de krukas gemonteerd is bij een 4.0l. Deze sensoren kan je zelf gemakkelijk uitmeten, doe maar is een search op het forum ik heb beide al eens uitgelegd hoe te meten met multimeter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 17, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Aug 17 2005, 15:01 De dealer was er volgens mij weeral naast, het is geen halgever maar een inpulsgever die op de krukas gemonteerd is bij een 4.0l. Deze sensoren kan je zelf gemakkelijk uitmeten, doe maar is een search op het forum ik heb beide al eens uitgelegd hoe te meten met multimeter. <div align="right">← Kan het ook wel niet goed begrepen hebben , ze komen met zoveel info dat het voor een .zeg maar leek niet te volgen is ,, ga nog ff met sensor aan de gang , voordeel is dan dat die door te meten valt en wellicht uit te sluiten valt of net niet , zou dan oplossing kunnen zijn , wacht nog ff met comp. in ieder geval nu,is er ook zo op te zetten ,een peace off cake , zogezegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 17, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2005 Ik zou alleen niet weten waarom het motor diagnose lampje bij een defecte sensor niet zou branden.... Toch weer een geval van "roep eens iets, ik ben dealer"??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 19:10 Ik zou alleen niet weten waarom het motor diagnose lampje bij een defecte sensor niet zou branden.... Toch weer een geval van "roep eens iets, ik ben dealer"??? <div align="right">← laat mij ook es iets roepen, ook al ben ik geen dealer: controleer ook es je CAMshaft position sensor, onderin de verdeler. Da's ook wel een belangrijk onderdeel, maar moeilijker te vervangen dan de Cranksh.pos.sens. Die floep je er zo uit :als je geen gespierde armen hebt, langs boven of onder, tegen het schutbord, steek je hand tussen de remcil. en de motor, neem een steeksleuteltje mee en probeer langs de schakelkabel het boutje los te draaien..... Voor de CAM sh.pos.sens. moet de verdeler eraf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Originally posted by 87wrangler@Aug 17 2005, 19:10 Ik zou alleen niet weten waarom het motor diagnose lampje bij een defecte sensor niet zou branden.... Toch weer een geval van "roep eens iets, ik ben dealer"??? <div align="right">← laat mij ook es iets roepen, ook al ben ik geen dealer: controleer ook es je CAMshaft position sensor, onderin de verdeler. Da's ook wel een belangrijk onderdeel, maar moeilijker te vervangen dan de Cranksh.pos.sens. Die floep je er zo uit :als je geen gespierde armen hebt, langs boven of onder, tegen het schutbord, steek je hand tussen de remcil. en de motor, neem een steeksleuteltje mee en probeer langs de schakelkabel het boutje los te draaien..... Voor de CAM sh.pos.sens. moet de verdeler eraf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Originally posted by dree@Aug 18 2005, 10:23 laat mij ook es iets roepen, ook al ben ik geen dealer: <div align="right">← moet dat nou 2x??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GrandZJ Geplaatst August 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Misschien roept ie thuis ook altijd 2x Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst August 18, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2005 Originally posted by GrandZJ@Aug 18 2005, 15:52 Misschien roept ie thuis ook altijd 2x <div align="right">← Ik vind een keer roepen genoeg hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.