charlie Geplaatst January 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2014 (bewerkt) Sinds ca 2 maanden heb ik problemen met de CJ, ik kan maar geen oplossing vinden hopelijk hier nog goede adviezen. Auto starten gaat prima, statonair lopen ook nog geen probleem. Zodra ik echter de auto in de versnelling heb staan en enkele minuten heb gereden beginnen de problemen. De auto begint eerst in te houden tezamen met back-fires en is hierna ook niet meer aan de gang te houden. Het voelt alsof er geen brandstof meer aangevoerd wordt. Laat ik hem dan even uit staan (afkoelen) dan kan ik weer starten en enkele tientallen meters rijden, hierna slaat hij weer af. Ik heb reeds vele dingen geprobeerd/gecontroleerd maar nog geen oplossing gevonden. Hier een opsomming: > Brandstof pomp vervangen > Brandstof filter vervangen > Sensoren gewisselt met andere (Temp, map, TPS, AIC) > Computer van Howell vervangen door andere > Brandstof leiding van achter naar voren vervangen > Brandstof pomp rechtstreeks op 12v gezet ipv achter relais > Tank onder de auto vandaan gehaald om te controleren (sending unit bleek losse aanvoerpijp te hebben dus deze vervangen door een nieuwe) > Timing gecontroleerd, deze lijkt goed te staan > Vaccum lek gecontroleerd en niet kunnen vinden > Massa injectie systeem rechtstreeks op accu aangesloten Voor alle volledigheid het betreft aan AMC304 motor met een howell injectie kit, verder een HEI ontsteking. January 26, 2014 bewerkt door charlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2014 Het lijkt een warmte gerelateerd probleem? Ik ga er even vanuit gaande dat het niet de Howell kit is, je heb immers al het meeste gewisseld. Brandstof druk blijft stabiel als het probleem optreed? Bypass klep werkt goed? Ontstekingen (met name de bobinespoel) kunnen ook warmte gevoelig worden, met name als ze ouder worden. Bij de HEI zit deze gewoon in de distributor unit. Deze al een keer gewisseld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 26, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2014 Hei kit is nog geen half jaar oud, dus werdt het door mij eigenlijk nog niet hierin gezocht. Brandstof druk is bij stationair rijden goed, als het probleem op treed durf ik niet te zeggen daar ik de meter er niet tussen kan laten zitten vanwege de lekage die dan ontstaat. Bypass klek zit toch in het gaskleppen huis? Mocht dit laatste zo zijn, dan is ook deze al uitgewisseld om dit uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
schneiders Geplaatst January 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2014 Timing gecontroleerd, deze lijkt goed te staan. Zit er vacuum vervroeging op de ontsteking en hoe is het vacuum aangesloten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 27, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2014 Ik bedoelde eigenlijk met bypass klep, de klep die de brandstofdruk regelt naar de retour leiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst January 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 27, 2014 Timing gecontroleerd, deze lijkt goed te staan.Zit er vacuum vervroeging op de ontsteking en hoe is het vacuum aangesloten? Ja, er zit vervroeging op. Deze zit op de daarvoor bestemde poort van de injectiekit aangesloten. Ik bedoelde eigenlijk met bypass klep, de klep die de brandstofdruk regelt naar de retour leiding. Dacht ik al. Daarom reageerde ik ook zo. de bypass zit in het onderhuis van de injectiekit. Deze is compleet met de bypass vervangen om dit uit te sluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst January 31, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 31, 2014 even een benz druk meter er tussen maken lekvrij en dan even testen dan kun je dingen uitsluiten anders is het gissen. maar kijk ook even naar de hei . die zwarte gm hei module in de onstekeing. gr maurice Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst February 10, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 10, 2014 De HEI module is nu ook uitgesloten, zonder resultaat. Zowel de ontstekingsmodule als de bobine in de HEI zijn vervangen. Auto starten geeft geen probleem, houd ik echter het gas een beetje in (3000 rpm) dan hoor je de auto smoren alsof hij geen lucht meer krijgt. Blijf ik dan het gas ingedrukt houden, dan slaat hij af met een back-fire. Laat ik het gas los dan komt hij weer terug op stationair toerental. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 lijkt mij meer op benzine te kort. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 even die meter er tussen brandstof en dan nogmaals kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Zit je brandstof pomp nog steeds tegen de firewall aan ? De meeste pompen zijn pushers ipv pullers, dus zo laag mogelijk bij of in de tank monteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst February 11, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 (bewerkt) Zit je brandstof pomp nog steeds tegen de firewall aan ?De meeste pompen zijn pushers ipv pullers, dus zo laag mogelijk bij of in de tank monteren. Was het maar zo makkelijk Pomp is al eerder verplaatst. Zit nu op de plek half niveau van de tank. Toen ook een nieuwe pomp geplaatst (ondertusen 3 pompen hier liggen) Vanuit enkele hoeken wordt de angst uitgesproken dat de ketting van de distributie wel eens enkele tanden versprongen kan zijn, wat denken jullie? February 11, 2014 bewerkt door charlie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smartlap Geplaatst February 16, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2014 Wat is de diameter van de aanzuigkant van de pomp en welke diameter benzineleiding gebruik je? Als deze kleiner is dan die van de pomp kan er een vacuum in de aanzuiging ontstaan waardoor je brandstofdruk na een tijdje wegvalt en jouw klachten kan verklaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.