Spring naar bijdragen

Motor Valt Uit


charlie
 Share

Recommended Posts

Sinds ca 2 maanden heb ik problemen met de CJ, ik kan maar geen oplossing vinden hopelijk hier nog goede adviezen.

 

Auto starten gaat prima, statonair lopen ook nog geen probleem. Zodra ik echter de auto in de versnelling heb staan en enkele minuten heb gereden beginnen de problemen. De auto begint eerst in te houden tezamen met back-fires en is hierna ook niet meer aan de gang te houden. Het voelt alsof er geen brandstof meer aangevoerd wordt. Laat ik hem dan even uit staan (afkoelen) dan kan ik weer starten en enkele tientallen meters rijden, hierna slaat hij weer af.

 

Ik heb reeds vele dingen geprobeerd/gecontroleerd maar nog geen oplossing gevonden.

Hier een opsomming:

> Brandstof pomp vervangen

> Brandstof filter vervangen

> Sensoren gewisselt met andere (Temp, map, TPS, AIC)

> Computer van Howell vervangen door andere

> Brandstof leiding van achter naar voren vervangen

> Brandstof pomp rechtstreeks op 12v gezet ipv achter relais

> Tank onder de auto vandaan gehaald om te controleren (sending unit bleek losse aanvoerpijp te hebben dus deze vervangen door een nieuwe)

> Timing gecontroleerd, deze lijkt goed te staan

> Vaccum lek gecontroleerd en niet kunnen vinden

> Massa injectie systeem rechtstreeks op accu aangesloten

 

Voor alle volledigheid het betreft aan AMC304 motor met een howell injectie kit, verder een HEI ontsteking.

bewerkt door charlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt een warmte gerelateerd probleem?

Ik ga er even vanuit gaande dat het niet de Howell kit is, je heb immers al het meeste gewisseld.

Brandstof druk blijft stabiel als het probleem optreed? Bypass klep werkt goed?

Ontstekingen (met name de bobinespoel) kunnen ook warmte gevoelig worden, met name als ze ouder worden. Bij de HEI zit deze gewoon in de distributor unit. Deze al een keer gewisseld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hei kit is nog geen half jaar oud, dus werdt het door mij eigenlijk nog niet hierin gezocht.

 

Brandstof druk is bij stationair rijden goed, als het probleem op treed durf ik niet te zeggen daar ik de meter er niet tussen kan laten zitten vanwege de lekage die dan ontstaat. Bypass klek zit toch in het gaskleppen huis? Mocht dit laatste zo zijn, dan is ook deze al uitgewisseld om dit uit te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Timing gecontroleerd, deze lijkt goed te staan.

Zit er vacuum vervroeging op de ontsteking en hoe is het vacuum aangesloten?

Ja, er zit vervroeging op. Deze zit op de daarvoor bestemde poort van de injectiekit aangesloten.

 

Ik bedoelde eigenlijk met bypass klep, de klep die de brandstofdruk regelt naar de retour leiding.

Dacht ik al. Daarom reageerde ik ook zo. de bypass zit in het onderhuis van de injectiekit. Deze is compleet met de bypass vervangen om dit uit te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

De HEI module is nu ook uitgesloten, zonder resultaat. :(

 

Zowel de ontstekingsmodule als de bobine in de HEI zijn vervangen.

 

Auto starten geeft geen probleem, houd ik echter het gas een beetje in (3000 rpm) dan hoor je de auto smoren alsof hij geen lucht meer krijgt. Blijf ik dan het gas ingedrukt houden, dan slaat hij af met een back-fire. Laat ik het gas los dan komt hij weer terug op stationair toerental.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit je brandstof pomp nog steeds tegen de firewall aan ?

De meeste pompen zijn pushers ipv pullers,

dus zo laag mogelijk bij of in de tank monteren.

 

Was het maar zo makkelijk :(

 

Pomp is al eerder verplaatst. Zit nu op de plek half niveau van de tank. Toen ook een nieuwe pomp geplaatst (ondertusen 3 pompen hier liggen)

 

Vanuit enkele hoeken wordt de angst uitgesproken dat de ketting van de distributie wel eens enkele tanden versprongen kan zijn, wat denken jullie?

bewerkt door charlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...