Spring naar bijdragen

Moeilijk Start Smorgens? Enkel Bij Koud Weer?


Recommended Posts

ik heb de accu pas vervangen meer het heeft niet geholpen...

enkele maanden geleden de rekbouten van de injectoren laten vervangen en de injectoren controleren, die waren dus normaal gezien in orde..

 

 

iemand enig idee of er iets anders is wat dit kan veroorzaken?

 

ik word hier helemaal gek van, hopelijk zijn het de injectoren niet.. heb in het verleden redelijk wat geld uitgegeven daaraan...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de accu pas vervangen meer het heeft niet geholpen...

enkele maanden geleden de rekbouten van de injectoren laten vervangen en de injectoren controleren, die waren dus normaal gezien in orde..

 

 

iemand enig idee of er iets anders is wat dit kan veroorzaken?

 

ik word hier helemaal gek van, hopelijk zijn het de injectoren niet.. heb in het verleden redelijk wat geld uitgegeven daaraan...

Loopt de motor nadat hij is aangeslagen wel goed?

Start de auto bij een tweede maal starten (terwijl de motor nog steeds koud is) wel goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad de motor loopt dan goed en hij start weer normaaal .... dus enkel de eerste keer is moeilijk :(

 

Het lijkt er op dat er niet snel genog brandstofdruk wordt opgebouwd. Ik zou beginnen met controleren of het relais wat de ballastweerstand van de brandstofpomp overbrugt bij het starten goed werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt er op dat er niet snel genog brandstofdruk wordt opgebouwd. Ik zou beginnen met controleren of het relais wat de ballastweerstand van de brandstofpomp overbrugt bij het starten goed werkt.

Hoe kan ik dat testen? Of is het iets wat k bij een garagist moet laten doen ? Vind het niet erg om mn handen buil te krijgen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zoiets had ik ook, bij de eerste (lange) start kwam hij pruttelend tot leven, bij mij was het een kwestie van brandstoftank laten zakken en een nieuwe brandstofpomp erin. Daarna "wiebelde" de wagen ook weer bij de eerste start. (oude pomp moest kennelijk eerst druk opbouwen door teruglekken van de brandstof).

bewerkt door just for fun
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets had ik ook, bij de eerste (lange) start kwam hij pruttelend tot leven, bij mij was het een kwestie van brandstoftank laten zakken en een nieuwe brandstofpomp erin. Daarna "wiebelde" de wagen ook weer bij de eerste start. (oude pomp moest kennelijk eerst druk opbouwen door teruglekken van de brandstof).

Ik moet binnenkort ook mijn tank naar beneden halen om de brandstoffilter en drukregelaar te vervangen (zijn 2 in 1 bij onze '98 modellen). Hoe gaat dat ongeveer, en is het veel werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Thanks, lees je berichtje nu pas!

Heb het een week terug gedaan, maar heb alleen de drukregelaar en filter vervangen. Mijn tank kwam er niet helemaal onder vandaan, en ik wilde niet teveel geweld gebruiken. Inderdaad wat jij zegt, een beetje scharnieren aan de achterkant. Ik probeerde nog de trekhaak eraf te schroeven, maar die zaten muur vast (zelfs 1 boutje gebroken :frusty: )

Uiteindelijk de as iets laten zakken en had net genoeg ruimte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...