Spring naar bijdragen

Kreunend Geluid Rechtsvoor Jeep Grand Cherokee 2001


Recommended Posts

Hallo Jeep liefhebbers,

ik heb een wj en het volgende probleem

Vanaf het wegrijden hoor ik een kreunend geluid rechtsvoor ( en het is niet mijn vrouw )

Vooral bij lichte hobbels, goed hoorbaar

Heb een klein scheurtje ondekt in de aandrijfas hoes, ik heb extra nieuw vet aangebracht en de hoes voorzien van nieuwe klem en scheurtje gedicht. Ik heb niet het idee dat dat het is.

Kan vooralsnog ook geen wiellagerproblemen ontdekken.

Misschien iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast mijn dank

Lawman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo, Lawman,

 

Ik heb het zelfde probleem, op snelweg  e.d. geen geluid, alleen bij lichte hobbels (geen drempel) en spoorweg overgang e.d.

 

In Januari  remschijven / 4 stuurkogels / fusee's vernieuwd.

voorwiellagers en nieuwe stuurdemper had ik al gedaan.

maar  alles nog het zelfde.

 

vandaag weer 4 stuurkogels ander merk (moog) , nieuwe draagarmen onder , rubbers boven , schokbrekers , en nu in veel mindere maten  nog het (kreun) tok geluid.

 

Nu denk ik zelf aan de panhard stang, of de rubbers bij de veren misschien.

 

Voor de rest is alles vernieuwd.

 

Als ik er achter kom wat het is laat ik het je weten.

 

Gr. Dick

bewerkt door dickyturbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Het kreunend geluid is weg, maar het tok geluid nog steeds daar, nieuwe banden omgegooid, uitgelijnd etc.rijd strakker, en het geluid minder maar nog daar. nergens meer speling te vinden. maar in sporring in de weg trekt hij een beetje.

 

Zelf verdenk ik de panhard stang, maar weet niet zeker, heeft iemand een ander idee wat het kan zijn?

 

Gr.Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Weet het niet zeker, maar geen slijt of kale plekjes te zien, het vreemde is dat het alleen op klinkers, of over een spoorovergang is, en als het rechter wiel inveert of linker uit/in veert.

 

Het vreemde is als ze beide inveren b.v. drempel recht genomen hoor je niets, ook niet als ik hem wat sneller neem, en ook op geasvalteerde wegen ook niets.

 

In de auto is het een rot geluid als je door het dorp rijd.

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gelijktijdig inveren beweegt deze inderdaad, maar vindt er geen belasting plaats. Bij ongelijk inveren tordeerd de swaybar waardoor wel belasting op de rubbers enz. plaats vindt.

 

Kun je het geluid met een stilstaande auto reproduceren?  Bijvoorbeeld met de as in het midden op de krik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gelijktijdig inveren beweegt deze inderdaad, maar vindt er geen belasting plaats. Bij ongelijk inveren tordeerd de swaybar waardoor wel belasting op de rubbers enz. plaats vindt.

 

Kun je het geluid met een stilstaande auto reproduceren?  Bijvoorbeeld met de as in het midden op de krik?

 

Nee dat kreeg ik niet voor mekaar.

 

Vandaag  in Tiel geweest, kwam er zelf niet uit, met rijden hoorden ze nogal wat (van alles) maar na een beetje stoeien op de brug en een paar bandenlichters er tussen bleek dat de nieuwe (3500 km.) stabilisator stangen wil erg veel speling hadden.

 

Vanmiddag een paar besteld van Moog, kan misschien morgen ophalen, hoop wel dat dit het is, 

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk is het geluid weg, alle rubbers een beetje ingespoten met WD 40 en 2 nieuwe stabilisator stangen gemonteerd, vermoed dat het toch de stangen waren, hadden nogal wat speling, (en dat met 3500 km), maar goed nu een paar van Moog eronder, ik hoop dat die het wel een stukje langer uithouden. :)

 

Nog allemaal bedankt voor de suggesties etc.

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eindelijk is het geluid weg, alle rubbers een beetje ingespoten met WD 40 en 2 nieuwe stabilisator stangen gemonteerd, vermoed dat het toch de stangen waren, hadden nogal wat speling, (en dat met 3500 km), maar goed nu een paar van Moog eronder, ik hoop dat die het wel een stukje langer uithouden. :)

 

Nog allemaal bedankt voor de suggesties etc.

 

Gr. Dick

 

 

Wat had je eerst voor stabilisator stangen er onder dan?  3500km en dan al zoveel speling, lijkt me geen kwaliteits spul geweest......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Arjan,

 

Ja, maar dan had ik ze met blauwe polyurethane rubbers,erg hard deze waren ingeslagen, te hard.

 

Nu deze welke jij op de foto heb, tot nu geen nog last, zit nu in het buitenland, daarom deze late reactie sorry, soms internet problemen, 3 dagen geen stroom.

 

En gisteren nog gecontroleerd (bandenlichter) maar nog geen zichtbare speling of zo. en ik zag dat ik ze achter ook nodig heb, ook versleten, weer wat te doen.

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nu een zelfde soort probleem, zo nu en dan klap (tok) geluid maar nu achter.

 

dacht eerst aan de kogel in het midden achter, maar na enig speurwerk zag ik dat ook hier de stabilisator stang stangen op de rubbers speling hadden, vandaag een paar nieuwe eronder en het geluid is weg, rijd ook weer prettiger.

 

Gr. Dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...