Spring naar bijdragen

GC olie druk


Recommended Posts

Heren/Dames,

Mijn GC loopt perfect maar heb wat moeite met de oliedruk meter.

Het volgende is het probleem (uitdaging) wink.gif

Motor koud: meter loopt op tot boven 3 bar (1/2 schaal)en gaat met toerental omhoog tot iets over de 3 bar en blijft dan gelijk. Toerental omlaag, druk zakt tot 2 bar (1/4 schaal)

lijkt normaal toch!!!???

Maar dan, Motor is warm druk blijft op 2 staan (1/4 schaal). Af en toe gaat ie bijna na de 3 toe maar bij een bepaald toerental (2100) en zakt dan weer naar 2 sad.gif Ook niet altijd.

Ook als ik de motor koud start en ik rij +/- 500m stop, motor uit en start dan weer, blijft ie op de 2 hangen. motor is dan nog koud. Olie en filter al vervangen. 15w40 zoals boekje voorschrijft. (Nog) geen rare geluiden. dry.gif

wie kent dit en weet toevallig een oplossing smile.gif of is dit iets voor de dealer huh.gif

In een service bullitan las ik dat GC bj.96 v8 een nieuwe sensor en een gedeelte nieuwe bekabeling moest hebben en nieuwe software in de boordcomputer. Hoe kan ik dat controleren en wie is hiermee bekend?

Alvast bedankt, hoor 't wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de GC gaat het oliedruk signaal van de zender (sensor) naar de PCM ( computer). Van daaruit gaat het via de databus van het voertuig naar alle daarop aangesloten apparaten, waaronder natuurlijk het dashboard. Alle aangesloten apparaten kunnen, indien nodig, dus over het oliedruksignaal beschillen. Of dat ook gebeurt weet ik echter niet....

De zender kan dus best stuk zijn, maar het probleem kan zeker ook in de PCM zitten. Zelfs het dashboard kan het probleem zijn! En als laatste kan er natuurlijk echt een probleem met de motor zijn......

Als eerste zou ik me inderdaad concentreren op de zender: Even de stekker eraf en de auto op contact zetten. De meter zal dan volledig uitslaan. Als dat klopt, heb je waarschijnlijk inderdaad met een defecte zender te maken.....

Ook zou je de oliedruk eens met een mechanische oliedrukmeter kunnen laten meten, veel garage's kunnen dat even voor je doen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 weken geleden een probleem gehad met een sterk schommelende oliedruk (zie verder op het forum) Het probleem was bij mij twee-ledig

1. het oliefilter was niet goed (meer).

2. De oliedruk sensor was stuk

alles vervangen en alles weer ok.

Een sensor is ongeveer 68 euro en is heel gemakkelijk te wisselen.

Indien nodig heb ik nog een nieuwe sensor liggen die je kan overnemen

Gonzales

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...