Spring naar bijdragen

The Blen Door Recirculation Door Defect


Recommended Posts

Bij mijn Jeep is de de Blen Door Recirculation door defect. Nu heb ik iemand wel eens zelf de blind doors zien maken en volgens mij is dit ook wel mogelijk voor deze door.

 

Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?

 

Is er iemand die een defect recirc door heeft liggen die ik kan hem gebruiken als voorbeeld ?

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn Jeep is de de Blen Door Recirculation door defect. Nu heb ik iemand wel eens zelf de blind doors zien maken en volgens mij is dit ook wel mogelijk voor deze door.

 

Heeft iemand dit al eens geprobeerd ?

 

Is er iemand die een defect recirc door heeft liggen die ik kan hem gebruiken als voorbeeld ?

http://www.jeepforum.nl/topic/25751-home-made-reparatie-blenddoors-wj/?hl=blenddoor#entry298634

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou je denken dat dit te maken heeft met de recirc door ?

 

Ik zou eerder dan de blenddoors vermoeden, en de blenddoor afsluiting

 

De recirc door sluit de buitenlucht af.

 

In feite doe ik dit nooit, want dan heb je enkel binnenlucht , dat koelt inderdaad wel sneller, maar het is gevaarlijk om zuurstofgebrek te krijgen.  Ik geloof zelf dat de climate controller na een paar minuten terug overschakelt op buitenlucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een (te) groot verschil in temperatuur tussen binnen- en buitenlucht sluit het systeem de recirc. door zodat er een kleinere hoeveelheid lucht op het gewenste temperatuurniveau gebracht hoeft te worden.

Wanneer de binnentemperatuur de ingestelde waarde benadert wordt de recirc. door weer geopend en komt er een -aanvankelijk beperkte- hoeveelheid buitenlucht bij en is de lucht zowel ververst als op temperatuur.

Normaliter regelt de climate control dit zelf en is de recirc door maar voor een beperkte periode gesloten en is er dus voldoende zuurstof aanwezig. ( Frans heeft dus weer gelijk ;) )

Handmatig de recirc. door sluiten is handig wanneer je bijv. in een file of tunnel te dicht in de buurt van een walmende diesel staat, verder zou ik hem ook nooit gebruiken.

Als dit probleem zich alleen voordoet bij extreme warmte of koude is het logisch dat dit probleem van de recirc. door afkomstig is en zou je er voor kunnen kiezen om dan maar wat langer in de te warme of te koude lucht te blijven zitten, maar daar heb je natuurlijk geen auto met climate control voor aangeschaft.

Enige oplossing is dus de recirc. door vervangen/repareren.

Het stilvallen van de ventilator lijkt mij van een totaal andere orde en te wijzen  op een elektrisch probleem of een probleem in de aansturing... en daar heb ik helaas nog minder verstand van dan van de airco....

In ieder geval succes gewenst.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, pieter, daarmee is het slecht contact dus verholpen.

 

Nu nog de doors fixen !

 

Marcel,

 

de codes 52 en 56 zeggen dit:

 

52 = AI (Recirc) door travel range too large

 

56 = Right temperature door travel too large

 

Een travel range die too large is, betekent meestal dat de assteun afgebroken is... dan draait de spindel gek...

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Code 56:

Er zitten nieuwe metalen doors in. Wellicht loopt hij aan tegen het plastic. Ga ik zeker controleren.

 

Recirc door:

Ik ga hem handmatig op bijna dicht zetten zodat er weinig lucht van buiten komt en de airco en verwarming beter gaat werken. Toch nog enige frisse lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...