Spring naar bijdragen

Nekaf Polyester Bodem


 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen:

Ik ben bezig met de aanschaf van een Nekaf. Deze heeft een polyester bodem. Deze bodem hebben ze erin het leger ingezet.

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening over de polyester bodem en kan iemand vertellen of erin het leger inderdaad polyester

bodems zijn ingezet.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Op deze website http://www.willysmjeeps.com/v2/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3510&highlight= staat bij het tweede bericht vanaf onderen volgens

mij dat het Nederlandse leger wel polyester bodems erin heeft gezet. Ik was aan het twijfelen, vandaar dat ik het op het forum vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen:

Ik ben bezig met de aanschaf van een Nekaf. Deze heeft een polyester bodem. Deze bodem hebben ze erin het leger ingezet.

Graag ben ik benieuwd naar jullie mening over de polyester bodem en kan iemand vertellen of erin het leger inderdaad polyester

bodems zijn ingezet.

Alvast bedankt.

Hallo JBynekaf,

De polyester bodems zijn inderdaad door defensie geplaatst als vervanger voor de doorgeroeste stalen bodems.

Het is alleen het laagste horizontale deel van de bodem en het schuin oplopende deel waar de bestuurder en de passagier de voeten plaatsen.

Het hogere achterste deel en de verticale balk naar het laagste deel van de bodem is altijd staal gebleven.

Als er een polyesterbodem geplaatst is dan zie je op de zijpanelen aan de buitenkant de boutkopjes waarmee deze bevestigd is.

Defensie heeft zelfs Nekafs van polyester linker en rechter voorspatborden voorzien.

Groet, Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chris,

Bedankt voor je bericht.

Het klopt dat er boutkopjes te zien zijn.

Ik was aan het twijfelen, want wil graag een 'originele' Nekaf aanschaffen die uit het leger komt.

Ben benieuwd naar jullie mening over de polyester bodem (wat zijn de voor- of nadelen)?

Groeten,

JByNekaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hallo Chris, Bedankt voor je bericht. Het klopt dat er boutkopjes te zien zijn. Ik was aan het twijfelen, want wil graag een 'originele' Nekaf aanschaffen die uit het leger komt. Ben benieuwd naar jullie mening over de polyester bodem (wat zijn de voor- of nadelen)? Groeten, JByNekaf

Hallo Jouri,

Ik was op vacantie en heb je mail met de vervolgvraag gelezen en ook beantwoord.

Helaas kan ik niet nagaan of mijn antwoord via het jeepforum is aangekomen.

Laat even wat horen.

Groet, Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Chris, Bedankt voor je bericht. Het klopt dat er boutkopjes te zien zijn. Ik was aan het twijfelen, want wil graag een 'originele' Nekaf aanschaffen die uit het leger komt. Ben benieuwd naar jullie mening over de polyester bodem (wat zijn de voor- of nadelen)? Groeten, JByNekaf

Hoi,

Ik heb een originele 1958 Nekaf. Defensie heeft zowel bodem als spatborden vervangen voor polyester exemplaren. Inderdaad te zien aan de schroefjes zoals Chris zegt. Bevalt mij uitstekend. Net zo sterk als staal en nooit meer roest en rotte plekken en wanneer je je spatborden goed verft ziet niemand dat het polyester is. Overigens maakt dat laatste niet uit want ook de polyester exemplaren zijn originele van defensie. "Wees maar blij dat je polyester hebt want het blik is van pisbakkenstaal. Dat houd je niet of nauwelijks goed." (Die laatste 2 zinnen zijn een citaat van een gepensioneerde legermonteur die veel ervaring had in het 2e en 3e echelon.)

groet

Kees

ps: voor foto's van mensen die met Nekafs bezig zijn:  zie de site van Chris: www.jeepfan42.nl of mijn blog www.knutseljeep.blogspot.nl   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...